3 Comments

  1. Mielenkiintoinen tutkimustulos. On tärkeää keskittyä myös asiakkaan kokemaan palvelun laatuun. Yhtä asiaan en vain ymmärrä. Miten yrityksen myynnin kasvu on helposti kymmeniä prosentteja, jos keskimääräisen asiakkaan ostos kasvaa vain 15% prosenttia?

  2. Hyvä kysymys. Kasvua ei tapahdu asiakkaan ostoksessa, vaan sinun osuudessasi tuosta kokonaisostoksesta. Tuon ajatuksen takana on seuraava logiikka:Asiakkaan budjetti (wallet) on 100 %, olkoon vaikkapa 1 miljoona euroa. Oletetaan, että sinun osuutesi tuosta budjetista (share-of-wallet) on 30 % (300000€)ja asiakas ostaa muilta toimittajilta sen 70 % (700000€) budjetistaan.Jos nyt lisäät omaa osuuttasi 15 %-yksiköllä (30 % -> 45 %) ja myytkin asiakkalle 450000€ edestä, on myyntisi asiakkaalle kasvanut 50 % (300k€ -> 450k€).Onko logiikkani oikea?

  3. Kun mielessäsi oli noin selkeä esimerkki, niin dollarisaatio kannattaa aina liittää juttuun. Hyöty aukeaa lukijalle nopeammin.kiitos!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Vastaa vielä tähän: