One Comment

  1. Tätä kirjoitusta kommentoi Facebookissa Pekka Torikka seuraavasti:Jospa kysymys onkin siitä että myynniltä ei osata haluta? "Mitäs se myyntijohtaja tekee ja mistä palkkansa saa jos sen pitää hankkia kaiken maailman kalliita valmennuksia?" Kuinka paljon yritysten päättäjät käyttävät aikaansa asiakkaan silmin katsomiseen ja hamuavatko he piilossa olevien asiakastarpeiden esiin kaivamista ? Väitän että silloin kun pitäisi katsoa konjunktuurin yli ja kehittää kilpailukykyä, poistaa kilpailua luomalla aivan uusia markkinoita ja niille uusia pelisääntöjä, investoida kasvuun jne., yritykset lähes poikkeuksetta käpertyvät sisäänpäin ja katsovat säästömahdollisuuksia. Ne säästöt jäävät kuitenkin hyvin usein marginaalisiksi verrattuna menetettyjen mahdollisuuksien tuomiin voittoihin. Säästöistä on niin paljon helpompi päättää, turvallisempaa. Ajatellaan ehkä että jäädään hetkeksi tähän eikä sillä menetetä mitään. Mutta ne jotka haluavat voittaa, toimivat toisin. Valtaa päättää ja reagoida ei viedä niiltä ihmisiltä jotka päätösten kanssa kuitenkin elävät ja strategiaa toteuttavat. Organisaatio on olemassa ajattelua ja operaatioita varten eikä toteuttamassa käskyjä. Aivan kuin Henry Fordin ajoista, jolloin haluttiin palkata vain pelkkiä käsiä ja pää oli vain lisäkustannus, olisi jotain palannut laman myötä yrityksiimme. Organisaatio toimii luovasti kun sen annetaan toimia, myös myynti.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Vastaa vielä tähän: