2 Comments

  1. Kirjassa permission marketing oli juttua tuosta Amazonista. Siinä pureskeltiin sitä, että mikä pointti Amazonilla on niin innokkaasti välittää kirjoja pienellä katteella. Spekuloinnissa päädyttiin siihen, että kun Amazon kasvaa riittävän kovaksi ja hallitsevaksi peluriksi, he alkavat painotoiminnan. Heillä on silloin koko ketju sähköisen, automaattisen, lähes kuluvapaan markkinoinnin tavoitettavissa. Heidän robottinsa ehdottelevat kirjoja, joita samoista kirjoista sinun kanssasi tykkäävät tilailevat. Olet väistämättä koukussa.Permission marketingista tässä puhutaan siksi, että Amazon ei kuitenkaan tee mitään ilman lupaasi ja he lopettavat kaiken heti kun pyydät. Mutta et pyydä, itse asiassa pyydät heiltä lisää.Kun Amazon painaa joskus itse kirjat, heidän voittoprosenttinsa on lähes suurin kuviteltavissa oleva. Mutta sekään ei vielä tule riittämään.Maalissa ollaan vasta kun olet niin sinut Amazonin kanssa, että he tietävät milloin ja minkä kirjan he voivat painaa jä lähettää sinulle pyytämättäsi niin, että olet iloinen saadessasi sen. Eikä sinun tarvitse edes miettiä maksua, sillä Amazon otti jo senkin puolestasi luottokortiltasi.Upeaa, muuta ei voi sanoa.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Vastaa vielä tähän: