5 Comments

  1. Tämä kolmen kohdan sääntö on omalla kohdallani varsin totta. Koska toimivaa myynnin suppiloa ei ole, pohdin jokaisen kaupan kanssa erikseen sen kannattavuutta.Olen kyllä varsin tietoinen siitä, että kaupat, projektit ja pahimmassa tapauksessa asiakkuudenkaan eivät vie yritystämme eteenpäin.Hyvä kirjoitus, löysin blogisi juuri ja pidän selkeästä ja kikkailemattomasta tyylistäsi.

  2. Kiitos kommenteista. Hyvän myyjän on oltava valmis poistumaan asiakkaan luota omasta tahdostaan myymättä mitään, jos tilanne niin vaatii. Hyvällä myyjällä on siihen kanttia, sillä hänellä on aina riittävästi muitakin prospekteja työn alla. Asiakaskin sen vaistoaa, jos myyjän on pakko saada kauppa, ja se ei ole hyvä neuvotteluasema myyjälle.

  3. Pekka, erinomaista pohdintaa!Meillä Edisteellä on käytössä oma kolmen kohdan sääntömme, jonka otimme käyttöön jo 1990-luvun puolivälissä. Silloin tosin pyöritimme ohjelmistoyritystä. Mutta sama ohjenuora näyttää toimivan edelleen näissä asiantuntijabisneksissä:1. Projektin on oltava kannattava.2. Projektista on synnyttävä jotain monistuvaa.3. Projektin täytyy olla kiinnostava ja/tai hauska.Kokemuksesta voin sanoa, että aina kun olemme lipsuneet säännöstä, jälkikäteen on kaduttanut.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Vastaa vielä tähän: