4 Comments

  1. Onhan se näinkin. Myynnin tuloksia on yksinkertaista mitata – paljon helpompi kuin normaalia mainontaa, tai "näyteikkunan" tehoa. Toisaalta hyvällä näyteikkunalla, mainonnalla ja suoramarkkinoinnilla voidaan hyvinkin saada ostoikkuna jo valmiiksi avoimeksi, jolloin myyjän työ helpottuu huomattavasti. Mielestäni olette siis Jarin kanssa molemmat oikeassa. Lisäksi uskon että Jarin malli toimii paremmin pienyrityksissä kuin jättifirmoissa, sillä lukumäärältään valtavan suurta inboundia ei ole ihan helppoa (tai ainakaan halpaa) saada aikaiseksi.

  2. Koivulahti:Itse olen työskennellyt Suomen suurimpiin kuuluvassa firmassa ja siellä inbound toimii loistavasti. Näkisin asian juuri päinvastoin; pikkufirmoissa outboundia ja suuryrityksissä inboundia+outboundia.

  3. En näe mitään syytä siihen, etteikö pienempikin yritys voisi käyttää inbound-menetelmiä. Toisaalta olen sitä mieltä, että monimutkaisessa B2B-kaupassa kaikkien prospektien kanssa on loppujen lopuksi käytävä henkilökohtainen (ensi kädessä puhelin-) keskustelu, jossa validoidaan ko. prospekti. Ts. onko win-win mahdollinen ja onko tarjooma myytävissä prospektille riittävän helposti.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Vastaa vielä tähän: