Yhtä Suomen suurimmista B2B-myyntiorganisaatioista vetävä johtaja vertasi taannoin myyntitiimin johtamista kirkkoveneen kipparointiin. Ja mielestäni varsin osuvasti.
Hän esitti varsin relevantin kysymyksen. Kummalla tavalla uskot kirkkoveneen liikkuvan liukkaammin?
- Siten, että kippari syöksyy vuorollaan kunkin rytmistä jälkeen jäävän soutajan airon varteen kiskomaan lisää vauhtia, vai
- siten, että kippari ohjeistaa ja rytmittää kaikkien soutajien työskentelyä tasapuolisesti ja hallitsee kokonaisuutta perätuhdolla istuen?
Vastaavalla tavalla myyntitiimin johtaminen yhteisiin tavoitteisiin onnistuu taatusti paremmin siten, että esimies sparraa ja valmentaa myyjänsä tekemään kukin oman työnsä tehokkaammin. Siis sen sijaan, että tiimin esimies ryntää raivokkaasti klousaamaan myyjiensä keissejä, kun hänestä tuntuu, ettei alainen saa hoidettua hommaa riittävän hyvin.
Kummalla tavalla sinun yrityksessäsi kirkkovenettä soudettaisiin?
The following two tabs change content below.
Pekka Sahlsten
Pekka konsultoi yrityksiä asiakkuudenhallinnassa.
Latest posts by Pekka Sahlsten (see all)
- Aidosti mobiili myyjän CRM ja iPad - 16.03.2013
- Microsoft Dynamics CRM 2011 -pääkäyttäjävinkki: pikahaun kenttien määritys - 11.02.2013
- Markkinointiautomaatio – oiva jouluapulainen - 17.12.2012
- Asiakkuudenhallintajärjestelmä ei ole pelkkä asiakasrekisteri - 02.10.2012