• Etusivu
  • Tietoa blogista
  • Ota yhteyttä
  • Crementum

Myynti 2.0 Blogi

Asiakkuudenhallinta, markkinointi, markkinointiautomaatio, myynnin johtaminen, myynti ja CRM

Yleistä

Ajatuksia myynnistä ja markkinoinnista

24.10.2009 by Pekka Sahlsten Leave a Comment

Tässä on koottuna ajatuksiani B2B-myynnin ja -markkinoinnin ympäriltä. Saattaa olla, että kaikki eivät ole samaa mieltä näistä asioista – itse asiassa tiedän, että monet ovat aivan toista mieltä monesta kohdasta. Mutta se on OK. Yleistä myynnistä ja markkinoinnista Myynnissä ei ole oikotietä onneen – se on systemaattista ja pitkäjänteistä työtä, jota ei voi vältää. Markkinointikampanjat ovat turhia … [Lue lisää…]

Posted in: Markkinointi, Myynti Tagged: Yleistä

planssi -muotoilublogi: Uusi tuoteidea voi löytyä yllättävän läheltä

21.10.2009 by Pekka Sahlsten 2 Comments

Haistan tässä selvää Sinisen Meren tuoksua: planssi -muotoilublogi: Uusi tuoteidea voi löytyä yllättävän läheltä: “Keskity varsinkin ongelmien etsimiseen, sillä niiden ratkaisuista saatat löytää parhaat tuoteideat. Selvitä myös, mihin eri asioihin tuotettanne käytetään. Voisiko uusi tuotteenne vastata paremmin näihin käyttötarkoituksiin. Ja jos joku ei käytä tai ei halua käyttää tuotettanne, selvitä myös syyt. Voisiko uusi tuotteenne … [Lue lisää…]

Posted in: Blogi Tagged: Yleistä

Kysely B2B-uusasiakashankinnasta, osallistu ja voita valmennusta!

14.10.2009 by Pekka Sahlsten Leave a Comment

Myynti 2.0 -blogi tekee yhteistyössä Myyntiplus Oy:n, M-Executionin ja QuestBackin kanssa tutkimusta B2B-uusasiakashankinnasta suomalaisissa PK-yrityksissä. Tutkimuksessa kartoitetaan mm. uusasiakashankinnan toimintatapoja, organisointia ja haasteita. Kaikki vastanneet osallistuvat arvontaan, jossa palkintona 10 henkilölle Myyntiplus Oy:n järjestämä asiakashankinnan valmennustyöpaja (kesto 1/2 työpäivää, arvo 500 euroa)Lisäksi kaikki tutkimukseen osallistuvat saavat tutkimusraportin sen valmistuttua PDF-dokumenttina sekä e-kirjan “Prospektointi – Opas … [Lue lisää…]

Posted in: Blogi Tagged: Yleistä

Ostaminen vs. rekrytointi

04.10.2009 by Pekka Sahlsten Leave a Comment

Olen jo pitempään miettinyt erästä mielestäni mielenkiintoista ristiriitaa. Kun yritykset haluavat rekrytoida ihmisiä, ne tekevät se useimmiten hyvin avoimesti. (Toki paljon tehdään myös hiljaisia hakuja headhunterien avulla.) Ihmistyövoiman ostamista varten on olemassa jos jonkinlaista nettipalvelua, ilmoitussivustoa puhumattakaan kaikesta lehti-ilmoittelusta. Tämän lisäksi jokaisella itseään kunnioittavalla yrityksellä on upeat ura- tai rekrytointisivut, joilla mainostetaan yrityksen loisteliasta työilmapiiriä ja hymyileviä, … [Lue lisää…]

Posted in: Blogi Tagged: Yleistä

Uskallapas olla eri mieltä!

21.09.2009 by Pekka Sahlsten Leave a Comment

Pekka Seppänen on kirjoittanut loistavan Pelin henki -kolumnin Talouselämään konsensus-Suomesta, jossa ei uskalleta olla eri mieltä asioista. Tässä pieni näyte: Suomessa ei katsella hyvällä vauhdikasta keskustelua, jossa mielipiteet sinkoilevat ja näkemykset ottavat mittaa toisistaan. Vauhdikasta keskustelua kutsutaan Suomessa riitelyksi. Riitely on pahinta mihin Suomessa voi langeta. Konsensuksen kultamaata hallitsee konfliktin pelko. Kaiken uhallakin en voisi olla … [Lue lisää…]

Posted in: Myynti Tagged: Yleistä

Netflixin mielenkiintoinen yrityskulttuuri

16.08.2009 by Pekka Sahlsten Leave a Comment

Tässäpä ajatuksia herättävä setti Netflix-yhtiön yrityskulttuurista. Löysin sen juuri ja totesin, että se on todella mielenkiintoinen. En ole ehtinyt vielä miettiä tarkemmin, mitä näistä ajatuksista kannattaisi soveltaa myyntiin, mutta kalvo 78 kuvastaa erittäin hyvin omaa näkemystäni prosessien (Netflix käyttää johtamisen perustana käsitettä konteksti prosessien sijaan) merkityksestä myös myynnissä. Toinen mieleen jäänyt kalvo oli 122(+123), “Need … [Lue lisää…]

Posted in: Blogi Tagged: Yleistä
« Previous 1 2 3 Next »

Etsi blogista

Aiheet

  • Asiakkuudenhallinta (28)
  • Blogi (54)
  • CRM (14)
  • Dynamics CRM (3)
  • Markkinointi (53)
  • Markkinointiautomaatio (4)
  • Myynnin johtaminen (53)
  • Myynti (36)

Arkisto

Suosituimmat (viim. 30 pv.)

  • Asiakkuudenhallinta eli CRM – mistä oikein on kysymys?
  • Ratkaisumyyjän pahin virhe
  • Mitä on prospektointi?
  • Milloin on paras aika soittaa liidien perään?

Uusimmat kirjoitukset

  • Markkinointiautomaatiota matkailualalle
  • CRM VUONNA 2019
  • Markkinointiautomaatio ja asiakkuudenhallinta – välttämätön liitto?

Viimeisimmät kommentit

  • Pasi Silvennoinen on Miten myynnin johtaminen on kehittynyt 80 vuodessa?
  • Ville Kinanen on Mistä aloittaisin markkinointiautomaation kehittämisen?
  • Nicolas Fogelholm on Asiakkuudenhallinta eli CRM – mistä oikein on kysymys?

Avainsanat

arvolupaus asiakashankinta asiantuntija myyjänä blogit CRM-järjestelmä Facebook Geoffrey Moore Google johtaminen liidien tuottaminen Markkinoinnin automatiosointi myyjän palkitseminen myynnin kehittäminen Myynti myyntikulttuuri myyntiorganisaatio myyntiprosessi ostoprosessi palveluiden myynti ratkaisumyynti Sales 2.0 Software Sales Camp sosiaalinen media Suomen Paras Myyntiorganisaatio Tekes teleprospektointi ulkoistus verkkomarkkinointi viestintä Yleistä

Copyright © 2023 Myynti 2.0 Blogi.

Omega WordPress Theme by ThemeHall