• Etusivu
  • Tietoa blogista
  • Crementum

Myynti 2.0 Blogi

Asiakkuudenhallinta, markkinointi, myynnin johtaminen, myynti ja CRM

asiakashankinta

Prospektointi-case IT-alalta

13.08.2009 by Pekka Sahlsten 10 Comments

Tässä esimerkkicase elävästä elämästä, erään pienen IT-konsultointifirman prospektointiprosessista. Kyseinen firma käyttää asiakashankinnassa yritykseni tuottamaa ulkoistettua palvelua. Palvelu käyttää prospektointiprosessissa, jonka kiinteänä osana on internetin tarjoamat tietolähteet kohdeyrityksistä “Myynti 2.0”-hengessä. Yrityksellä ei itsellään ole palveluksessaan yhtään myyjää, vaan yrityksen johtavat konsultit hoitavat myös myynnin. Sen takia heille sopii hyvin, että heidän tarvitsee käydä vain “varmoilla” asiakaskäynneillä. … [Lue lisää…]

Posted in: Blogi, Markkinointi Tagged: asiakashankinta, asiantuntija myyjänä, teleprospektointi

Käyttävätkö myyjäsi aikaansa väärin? Ja kenen on syy…?

01.08.2009 by Pekka Sahlsten Leave a Comment

Puhelin on käytännössä paras tapa tavoittaa asiakasyritysten päättäjiä. Valitettavasti vain kallispalkkaisten konsultoivan myynnin osaajien pakottaminen prospektointiin eli liidien etsimiseen soittamalla “kylmäsoittoja” on todella tehotonta ja kallista työajan väärinkäyttöä. Toisaalta on mielenkiintoista, että myyjien oletetaan soittavan “kylmäsoittoja”, mutta heiltä ei odoteta mitään muuta panosta myyntiliidien tuottamiseen. Jos pyytäisit myyjiäsi ylläpitämään yrityksen www-sivua tai suunnittelemaan suoramarkkinointikampanjaa, he … [Lue lisää…]

Posted in: Blogi, Markkinointi Tagged: asiakashankinta, teleprospektointi

Kannattaako systemaattinen prospektointi?

21.07.2009 by Pekka Sahlsten 1 Comment

Sales Benchmark Index on tutkinut maailman parhaiden myyntiorganisaatioiden toimintaa raportissaan “Best Practices of World-class Sales Organizations”. Yksi osa-alueista, joilla maailman parhaat myyntiorganisaatiot ovat aimo harppauksen edellä heikommin menestyviä kilpailijoitansa, on prospektointi ja myyntivihjeiden tuottaminen. Kuinka suuri osuus sinun yrityksesi myyntisuppiloon päätyvistä myyntivihjeistä tulee kenttämyyjiltäsi? Maailman parhailla myyntiorganisaatiot luottavat selvästi vähemmän kenttämyyjien itsensä löytämiin myyntivihjeisiin markkinoinnin … [Lue lisää…]

Posted in: Blogi, Markkinointi Tagged: asiakashankinta, liidien tuottaminen

Mitä on prospektointi?

20.07.2009 by Pekka Sahlsten Leave a Comment

Alunperin sana prospektointi (engl. prospecting) tarkoittaa malmien, erityisesti kullan etsimistä. Ja kultaahan sitä prospektoidessa pyritään löytämään, tai ainakin uutta kassavirtaa eli rahaa. Myynnin ja markkinoinnin näkökulmasta prospektointi on uusien asiakkaiden ja bisneksen löytämiseen tähtäävää toimintaa. Englannin kielessä sen synonyymi on usein “sales development” tai ”(new) business development” eli uuden bisneksen kehittäminen.

Posted in: Blogi Tagged: asiakashankinta, liidien tuottaminen
« Previous 1 … 5 6

Ladattavat e-kirjat

  • CRM -ostajan opas

Etsi blogista

Aiheet

  • Asiakkuudenhallinta (26)
  • Blogi (54)
  • CRM (13)
  • Dynamics CRM (3)
  • Markkinointi (53)
  • Markkinointiautomaatio (4)
  • Myynnin johtaminen (53)
  • Myynti (36)

Arkisto

Suosituimmat (viim. 30 pv.)

  • Asiakkuudenhallinta eli CRM – mistä oikein on kysymys?
  • Mitä on prospektointi?
  • Ratkaisumyyjän pahin virhe
  • Pienen konsulttifirman sudenkuopat

Uusimmat kirjoitukset

  • Markkinointiautomaatio ja asiakkuudenhallinta – välttämätön liitto?
  • Markkinointiautomaatio ja sisällöntuotanto uusasiakashankinnassa
  • Kuinka markkinointiautomaation ohjelmistoyritys ClickDimensions nousi sarjansa voittajaksi – suutarin lapsilla olikin kengät!

Viimeisimmät kommentit

  • Canada Slot Guide on Maailmanluokan myyntimeininkiä
  • Canada Bonuses on Oletko puhelinhäirikkö?
  • CanadaReview on Markkinointiautomaatio ja asiakkuudenhallinta – välttämätön liitto?

Avainsanat

arvolupaus asiakashankinta asiantuntija myyjänä blogit CRM-järjestelmä Facebook Geoffrey Moore Google johtaminen liidien tuottaminen Markkinoinnin automatiosointi myyjän palkitseminen myynnin kehittäminen Myynti myyntikulttuuri myyntiorganisaatio myyntiprosessi ostoprosessi palveluiden myynti ratkaisumyynti Sales 2.0 Software Sales Camp sosiaalinen media Suomen Paras Myyntiorganisaatio Tekes teleprospektointi ulkoistus verkkomarkkinointi viestintä Yleistä

Copyright © 2019 Myynti 2.0 Blogi.

Omega WordPress Theme by ThemeHall

We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. If you continue to use this site we will assume that you are happy with it.Ok