• Etusivu
  • Tietoa blogista
  • Ota yhteyttä
  • Crementum

Myynti 2.0 Blogi

Asiakkuudenhallinta, markkinointi, markkinointiautomaatio, myynnin johtaminen, myynti ja CRM

asiakashankinta

Sinä valitset asiakkaasi

09.08.2010 by Pekka Sahlsten Leave a Comment

Kirjoitin jo aiemmin asiakkaiden valitsemisesta otsikolla Milloin kannattaa jättää myymättä? Samaan aiheeseen tarttui lauantaina blogissaan myös Seth Godin, ja varsin samoilla linjoilla on hänkin. Tuttuun tyylinsä hän toki kiteyttää asian – paljon minua paremmin – seuraaviin seikkoihin: Sinä valitset asiakkaasi, ei päinvastoin Valitset asiakaskuntasi mm. hinnoittelulla, tarjoomallasi, markkinoinnillasi ja toimitussäteelläsi Kun valikoit asiakkaitasi, huomioi seuraavat asiat: … [Lue lisää…]

Posted in: Myynnin johtaminen Tagged: asiakashankinta, blogit, myyntikulttuuri, myyntiprosessi

Rautainen ostokokemus

09.06.2010 by Pekka Sahlsten 7 Comments

Alkukesä on taas aikaa, jolloin rautakauppaan tulee asiaa. Haravanvarsi on poikki, ikkunoihin tarvitaan hyttysverkkoa ja ruohonleikkuri on jo nähnyt parhaat päivänsä. Suoraan kotimatkani varrella onkin valtakunnallisen rautakauppaketjun toimipiste, jonne menemistä olen jo ennestään oppinut vieroksumaan. Mutta kun parempi puolisko käskee, on sinne mentävä. Eilen siis rohkaisin mieleni ja astuin sisään tuohon vaikuttavan kokoiseen rakentajan paratiisiin. … [Lue lisää…]

Posted in: Myynti Tagged: asiakashankinta, johtaminen, myyntikulttuuri

4 tapaa ottaa suosituksista kaikki hyöty irti

04.06.2010 by Pekka Sahlsten 1 Comment

Asiakkaat, jotka ovat ostaneet yritykseltäsi, ovat mitä suurimmalla todennäköisyydellä myös sitä mieltä, että he tekivät oikean ratkaisun. Monet haluavat osoittaa tämän myös muille ja auttavat mielellään myyjäänsä löytämään uusia asiakkaita. Valitettavan usein kuitenkin niin yritykset kuin yksittäiset myyjätkin laiminlyövät tehokkaan suositusten hankkimisen olemassaolevilta asiakkailtaan. He eivät usein muista pyytää suosituksia ollenkaan, ei ainakaan siten, että … [Lue lisää…]

Posted in: Myynnin johtaminen Tagged: asiakashankinta, myyjän palkitseminen, Myynti, myyntiprosessi

Liidien tuottaminen verkosta tuli juuri hieman helpommaksi

14.05.2010 by Pekka Sahlsten 2 Comments

Monet yritykset käyttävät nykyään WordPress-blogialustaa joko pyörittämään yrityksen blogia tai – varsinkin pienempien yritysten tapauksessa – koko verkkosivustoa. Avoimen lähdekoodin WordPress on maailman suosituin blogialusta, mutta siitä on tullut myös erittäin monipuolinen, helppokäyttöinen ja suosittu julkaisujärjestelmä pienemmille, tyypillisesti <100 sivun sivustoille. Yksi WP:n vahvuuksista on lähes rajaton laajennettavuus lukemattomilla lisäosilla. Liidit helposti WordPressistä Salesforceen Myös … [Lue lisää…]

Posted in: Markkinointi Tagged: asiakashankinta, blogit, liidien tuottaminen, Markkinoinnin automatiosointi, verkkomarkkinointi

Miksi blogi on välttämättömyys monimutkaisten tuotteiden ja palveluiden myyjälle

24.02.2010 by Pekka Sahlsten Leave a Comment

Asiakkaat osaavat hankkia tietoa. Internet on pullollaan tietoa tuotteista, palveluista ja eri ratkaisuvaihtoehdoista.  Ostajat osaavat vertailla kilpailijoiden tuotteita ilman myyjiäkin. Kun on kyse monimutkaisista tuotteista tai palveluista, viettää asiakas luultavimmin runsaasti aikaa internetissä tekemässä tätä taustatutkimusta. Eikö olisi siis järkevää varmistaa, että potentiaalinen asiakas viettää leijonanosan ajasta juuri sinun yrityksesi sivuilla? Tähän päämäärään paras väline … [Lue lisää…]

Posted in: Markkinointi Tagged: asiakashankinta, blogit, verkkomarkkinointi

Sosiaalinen media yritysten markkinointibudjetissa

09.02.2010 by Pekka Sahlsten Leave a Comment

MarketingSherpa tutki yhteisömedian osuutta yritysten verkkomarkkinointibudjeteista ja tulokset näkyvät oheisessa piirakassa. Sosiaalinen media, joka muutama vuosi sitten  olisi ollut varsin pienenä osana “muu verkkomarkkinointi” –siivua, haukkaa nyt jo 11 % verkkomarkkinointibudjeteista. Muiden tulosten mukaan sosiaalisen median osuus tulee myös kasvamaan tulevina vuosina. Sosiaalisen median panostukset maailmalla ylittävätkin jo hakukoneoptimointiin käytetyt rahat. Aivan ilmeisesti sosiaalinen media … [Lue lisää…]

Posted in: Markkinointi Tagged: asiakashankinta, sosiaalinen media, verkkomarkkinointi
1 2 … 6 Next »

Etsi blogista

Aiheet

  • Asiakkuudenhallinta (28)
  • Blogi (54)
  • CRM (14)
  • Dynamics CRM (3)
  • Markkinointi (53)
  • Markkinointiautomaatio (4)
  • Myynnin johtaminen (53)
  • Myynti (36)

Arkisto

Suosituimmat (viim. 30 pv.)

  • Asiakkuudenhallinta eli CRM – mistä oikein on kysymys?
  • Mikä ihmeen Myynti 2.0?
  • Asiakaskeskeisen myyjän 3 roolia
  • Ratkaisumyyjän pahin virhe

Uusimmat kirjoitukset

  • Markkinointiautomaatiota matkailualalle
  • CRM VUONNA 2019
  • Markkinointiautomaatio ja asiakkuudenhallinta – välttämätön liitto?

Viimeisimmät kommentit

  • Pasi Silvennoinen on Miten myynnin johtaminen on kehittynyt 80 vuodessa?
  • Ville Kinanen on Mistä aloittaisin markkinointiautomaation kehittämisen?
  • Nicolas Fogelholm on Asiakkuudenhallinta eli CRM – mistä oikein on kysymys?

Avainsanat

arvolupaus asiakashankinta asiantuntija myyjänä blogit CRM-järjestelmä Facebook Geoffrey Moore Google johtaminen liidien tuottaminen Markkinoinnin automatiosointi myyjän palkitseminen myynnin kehittäminen Myynti myyntikulttuuri myyntiorganisaatio myyntiprosessi ostoprosessi palveluiden myynti ratkaisumyynti Sales 2.0 Software Sales Camp sosiaalinen media Suomen Paras Myyntiorganisaatio Tekes teleprospektointi ulkoistus verkkomarkkinointi viestintä Yleistä

Copyright © 2023 Myynti 2.0 Blogi.

Omega WordPress Theme by ThemeHall