• Etusivu
  • Tietoa blogista
  • Ota yhteyttä
  • Crementum

Myynti 2.0 Blogi

Asiakkuudenhallinta, markkinointi, markkinointiautomaatio, myynnin johtaminen, myynti ja CRM

teleprospektointi

Oletko puhelinhäirikkö?

17.10.2009 by Pekka Sahlsten 2 Comments

Ilmeisen monet pitävät tuntemattomille soittamista myyntiaikeissa häiriköintinä ja vähintäänkin tyrkyttämisenä. Tähän on omat syynsä, jotka kaikki varmasti tunnistavat. Usein vajavaisella ammattitaidolla varustetut, kyseenalaisiakin keinoja käyttävät puhelinmyyjät joutuvat henkensä pitimiksi myymään tuotteita ja palveluita, joita kukaan ei oikeastaan tarvitse tai halua (tiedätte kyllä keistä puhun). Tällaisessa tilanteessa ja asenneilmapiirissä oikeasti hyödyllisten ja tarpeellisten asioiden tarjoajat joutuvat mielestäni … [Lue lisää…]

Posted in: Blogi Tagged: asiakashankinta, myyntiprosessi, teleprospektointi

Myynti 2.0 suosittelee: Kylmää kyytiä

04.10.2009 by Pekka Sahlsten Leave a Comment

Eräs alan parhaista bloggaajista, nimimerkin suojista laukova Palveluyrittäjä on ottanut outbound-markkinoinnin härkää sarvista ja käynnistänyt blogissaan äskettäin Kylmäsoittokoulun. Mielenkiintoisia näkökulmia tuohon myynnin pelätyimpään ja inhotuimpaan aktiviteettiin on saatu nauttia jo neljässä kirjoituksessa: Kylmäsoitot kunniaan! Kylmäsoittokoulu: Miksi rankaista itseään tekemällä kylmäsoittoja? Kylmäsoittokoulu: Tee kylmäsoittoja, koska asiakkaasi ansaitsevat sen Kylmäsoittokoulu: Toimiiko suora lähestyminen? Kannattaa tutustua, tästä sarjasta saat … [Lue lisää…]

Posted in: Myynti Tagged: asiakashankinta, blogit, liidien tuottaminen, teleprospektointi

Milloin on paras aika soittaa liidien perään?

27.08.2009 by Pekka Sahlsten 4 Comments

Amerikassahan tunnetusti tehdäään tieteellistä tutkimusta lähes kaikista myynnin ja markkinoinnin osa-alueista. Phil Lauterjung kirjoitti pari viikkoa sitten blogissaan tutkimuksesta, joka oli tehty ihan MIT:ssä ja jossa tutkittiin dataa nettitiedusteluihin vastaamisesta 3 vuoden ajalta 6 yrityksessä. Itse en ole koskaan ajatellut, että asiaa pitäisi tutkia yliopistossa. Sen sijaan olen pitänyt selvänä, että varsinkin johtajia on paras … [Lue lisää…]

Posted in: Blogi Tagged: liidien tuottaminen, teleprospektointi, verkkomarkkinointi

Prospektointi-case IT-alalta

13.08.2009 by Pekka Sahlsten 10 Comments

Tässä esimerkkicase elävästä elämästä, erään pienen IT-konsultointifirman prospektointiprosessista. Kyseinen firma käyttää asiakashankinnassa yritykseni tuottamaa ulkoistettua palvelua. Palvelu käyttää prospektointiprosessissa, jonka kiinteänä osana on internetin tarjoamat tietolähteet kohdeyrityksistä “Myynti 2.0”-hengessä. Yrityksellä ei itsellään ole palveluksessaan yhtään myyjää, vaan yrityksen johtavat konsultit hoitavat myös myynnin. Sen takia heille sopii hyvin, että heidän tarvitsee käydä vain “varmoilla” asiakaskäynneillä. … [Lue lisää…]

Posted in: Blogi, Markkinointi Tagged: asiakashankinta, asiantuntija myyjänä, teleprospektointi

Käyttävätkö myyjäsi aikaansa väärin? Ja kenen on syy…?

01.08.2009 by Pekka Sahlsten Leave a Comment

Puhelin on käytännössä paras tapa tavoittaa asiakasyritysten päättäjiä. Valitettavasti vain kallispalkkaisten konsultoivan myynnin osaajien pakottaminen prospektointiin eli liidien etsimiseen soittamalla “kylmäsoittoja” on todella tehotonta ja kallista työajan väärinkäyttöä. Toisaalta on mielenkiintoista, että myyjien oletetaan soittavan “kylmäsoittoja”, mutta heiltä ei odoteta mitään muuta panosta myyntiliidien tuottamiseen. Jos pyytäisit myyjiäsi ylläpitämään yrityksen www-sivua tai suunnittelemaan suoramarkkinointikampanjaa, he … [Lue lisää…]

Posted in: Blogi, Markkinointi Tagged: asiakashankinta, teleprospektointi

Etsi blogista

Aiheet

  • Asiakkuudenhallinta (28)
  • Blogi (54)
  • CRM (14)
  • Dynamics CRM (3)
  • Markkinointi (53)
  • Markkinointiautomaatio (4)
  • Myynnin johtaminen (53)
  • Myynti (36)

Arkisto

Suosituimmat (viim. 30 pv.)

  • Mikä ihmeen Myynti 2.0?
  • Asiakkuudenhallinta eli CRM – mistä oikein on kysymys?
  • Ratkaisumyyjän pahin virhe
  • Asiakaskeskeisen myyjän 3 roolia

Uusimmat kirjoitukset

  • Markkinointiautomaatiota matkailualalle
  • CRM VUONNA 2019
  • Markkinointiautomaatio ja asiakkuudenhallinta – välttämätön liitto?

Viimeisimmät kommentit

  • Pasi Silvennoinen on Miten myynnin johtaminen on kehittynyt 80 vuodessa?
  • Ville Kinanen on Mistä aloittaisin markkinointiautomaation kehittämisen?
  • Nicolas Fogelholm on Asiakkuudenhallinta eli CRM – mistä oikein on kysymys?

Avainsanat

arvolupaus asiakashankinta asiantuntija myyjänä blogit CRM-järjestelmä Facebook Geoffrey Moore Google johtaminen liidien tuottaminen Markkinoinnin automatiosointi myyjän palkitseminen myynnin kehittäminen Myynti myyntikulttuuri myyntiorganisaatio myyntiprosessi ostoprosessi palveluiden myynti ratkaisumyynti Sales 2.0 Software Sales Camp sosiaalinen media Suomen Paras Myyntiorganisaatio Tekes teleprospektointi ulkoistus verkkomarkkinointi viestintä Yleistä

Copyright © 2023 Myynti 2.0 Blogi.

Omega WordPress Theme by ThemeHall