CRM-hanke kannattaa ottaa vakavasti

CRM-hankkeet ovat usein tuskaa erityisesti monissa keskisuurissa yrityksissä. Kokemukseni mukaan suurin syy tähän on, että asiakkuudenhallinnan kehityshankkeen ja CRM-järjestelmän käyttöönoton vaatimat perustekijät, kuten hankkeen johtaminen muutoshallinta johdon ja henkilöstön sitouttamis- ja perehdyttämistarve aliarvioidaan pahasti. Toki monet hankkeet on myös käynnistetty ilman selkeää näkemystä tavoitelluista liiketoimintahyödyistä, jolloin mitään hyötyjä on vaikea saada aikaankaan. Pahimmissa tapauksissa ei … [Lue lisää…]

Aidosti mobiili myyjän CRM ja iPad

Applen iPad työkäytössä? iPad myyjän työkaluna ja vieläpä CRM-järjestelmän käyttöön? Varmaankin ajattelet, että nyt pilailen kustannuksellasi. Mutta ei, olen aivan tosissani. iPad nimittäin soveltuu nyt myös myyjän ja myyntijohdon työvälineeksi, jonka kautta CRM:ää voi käyttää ihan oikeasti. Microsoftin pilvi-CRM:n (Microsoft Dynamics CRM Online) viimeisin päivitys, viralliselta nimeltään December 2012 Service Update, toi nimittäin monien muiden … [Lue lisää…]

Myynnin johtaminen ja CRM-järjestelmä – Osa II: myyntiaktiviteetit

[box style=”rounded” border=”full”]Tämä postaus on toinen osa sarjasta, joka käsittelee myynnin johtamista modernia CRM-järjestelmää hyödyntäen. Kirjoitussarjassa käsittelemme mm. myyntiprosessia, myynnin mittareita, myyntitavoitteiden johtamista sekä näiden asioiden viemistä CRM-järjestelmään myynnin johtamisen konkreettisiksi välineiksi. Tässä osassa tarkastelemme yhtä myynnin perusasiaa – myyntiaktiviteetteja – ja niiden mittaamista. Sarjan ensimmäinen osa löytyy täältä: Myynnin johtaminen ja CRM-järjestelmä – osa … [Lue lisää…]

Microsoft Dynamics CRM 2011 -pääkäyttäjävinkki: pikahaun kenttien määritys

Onko sinulla ongelmia löytää tietoa Dynamics CRM:stä? Tässä Microsoft Dynamics CRM 2011 -käyttövinkkien sarjan aloittavassa postauksessa neuvomme, kuinka Microsoft Dynamics CRM:n pikahaku saadaan löytämään halutut tiedot. Ongelma: CRM:stä ei löydy mitään! Monet Microsoft Dynamics CRM –käyttäjät törmäävät tähän samaan ongelmaan: vaikka tietuenäkymässä on tietty kenttä selvästi nähtävissä , ei haku tuon kentän perusteella onnistu. Kuvan … [Lue lisää…]

CRM-ostajan opas on ilmestynyt

Crementumin uusi CRM-ostajan opas on ilmestynyt ja ladattavissa maksutta täältä. Opas on tarkoitettu CRM-järjestelmän hankintaa harkitsevan tai hanketta käynnistävän yrityksen liiketoiminnan, myynnin ja markkinoinnin johdolle. Oppaasta on varmasti hyötyä myös CRM-järjestelmän jo hankkineelle organisaatiolle. Oppaassa lähestytään CRM-järjestelmän hankkimista puhtaasti liiketoiminnan näkökulmasta. Teknologiasta emme tässä oppaassa puhu juuri ollenkaan. Käsittelemme oppaassa seuraavia CRM:ään liittyviä aiheita: Mikä … [Lue lisää…]

Asiakkuudenhallinta eli CRM – mistä oikein on kysymys?

Asiakkuudenhallinta eli CRM (Customer Relationship Management) on jo 1990-luvulla suosiota saavuttanut toimintamalli ja liiketoimintastrategia, joka vain vahvistaa asemiaan yritysten toiminnassa myös 2010-luvulla. Yksinkertaistettuna CRM tarkoittaa niitä strategioita ja järjestelmiä, joilla yritys pystyy rakentamaan paremmat suhteet asiakkaisiinsa. CRM – väärin ymmärretty? Hyvin usein CRM ymmärretään vain tietojärjestelmänä, mutta on tärkeä ymmärtää, että CRM on paljon enemmän … [Lue lisää…]