• Etusivu
  • Tietoa blogista
  • Ota yhteyttä
  • Crementum

Myynti 2.0 Blogi

Asiakkuudenhallinta, markkinointi, markkinointiautomaatio, myynnin johtaminen, myynti ja CRM

sosiaalinen media

Valtaukset verkossa paalutetaan nyt

11.02.2010 by Pekka Sahlsten 6 Comments

Monille asiakkaille yritystäsi ei ole olemassa, jos se ei löydy Googlen etusivulta hänen hakiessaan tietoa ostoprosessin avuksi. Silti luvattoman monen yrityksen löydettävyys hakukoneissa on yksinkertaisesti surkea. Hyvin monet uudetkin sivut on pystytetty täysin ottamatta huomioon löydettävyyttä. Ja jos näillä sivuilla on blogi, sitä ei ole päivitetty tällä vuosikymmenellä. Jopa monet suomalaiset SaaS (Software-as-a-Service) –yritykset joiden … [Lue lisää…]

Posted in: Markkinointi Tagged: blogit, sosiaalinen media, verkkomarkkinointi

Sosiaalinen media yritysten markkinointibudjetissa

09.02.2010 by Pekka Sahlsten Leave a Comment

MarketingSherpa tutki yhteisömedian osuutta yritysten verkkomarkkinointibudjeteista ja tulokset näkyvät oheisessa piirakassa. Sosiaalinen media, joka muutama vuosi sitten  olisi ollut varsin pienenä osana “muu verkkomarkkinointi” –siivua, haukkaa nyt jo 11 % verkkomarkkinointibudjeteista. Muiden tulosten mukaan sosiaalisen median osuus tulee myös kasvamaan tulevina vuosina. Sosiaalisen median panostukset maailmalla ylittävätkin jo hakukoneoptimointiin käytetyt rahat. Aivan ilmeisesti sosiaalinen media … [Lue lisää…]

Posted in: Markkinointi Tagged: asiakashankinta, sosiaalinen media, verkkomarkkinointi

Asiantuntijan ensiaskeleet sosiaaliseen mediaan

03.02.2010 by Pekka Sahlsten Leave a Comment

Sosiaalinen eli yhteisömedia on oiva väline asiantuntijalle markkinoida asiantuntemustaan.Tässä pikainen yhteenveto siitä, miten kiireisin asiantuntijamarkkinoijan kannattaa aloittaa yhteisömedian käyttö: Luo LinkedIn-profiili itsellesi ja yrityksellesi. Katso mallia vaikkapa LinkedIn:in omasta yritysprofiilista. Luo itsellesi Twitter-tili.Linkitä sitten LinkedIn-profiilisi ja Twitter-profiilisi toisiinsa. Kun kirjoitat jotain Twitteriin, lisää perään “#in”, jolloin viesti kaiuttuu automaattisesti LinkedIn-statuspäivityksenä. Lisää vielä  sähköpostiallekirjoitukseesi linkit LinkedIn- … [Lue lisää…]

Posted in: Blogi Tagged: blogit, sosiaalinen media, verkkomarkkinointi

Facebook? Ei, vaan LinkedIn+Twitter!

01.02.2010 by Pekka Sahlsten Leave a Comment

Suomen varmaan tunnetuin digimediablogi Vierityspalkki kirjoittaa tänään aiheesta Asiantuntijan sosiaalisen median perustyökalut: LinkedIn ja Twitter ja päätyy aivan samanlaisiin johtopäätöksiin, joita itsekin olen tehnyt. Facebook ei mielestäni yksinkertaisesti oikein istu “asiantuntijan verkkoprofiiliin”.   Jos lähestytään asiaa markkinoinnin näkökulmasta, lisäisin tuohon LinkedIn+Twitter –komboon vielä asiantuntijablogin ja SlideSharen, jotka tietenkin edellyttävät huomattavasti suurempaa määrää sisältöä. Kiireiselle asiantuntijalle … [Lue lisää…]

Posted in: Markkinointi Tagged: blogit, sosiaalinen media, verkkomarkkinointi

Viikon asiakashankintavinkki #12: Näin saat näkyvyyttä markkinointimateriaaleillesi

27.01.2010 by Pekka Sahlsten Leave a Comment

Aamiaisseminaarin tai jonkin muun tapahtuman esitysmateriaalit on yleensä joko lähetelty sähköpostilla osallistujille tai pantu yrityksen nettisivulle ladattavaksi. Mutta jos haluat materiaaleillesi mahdollisimman suuren yleisön, on olemassa paljon parempikin tapa: lataa materiaalisi SlideShare-palveluun. SlideSharen katseluikkunan voit sitten helposti upottaa esimerkiksi kotisivullesi, blogiisi tai vaikkapa LinkedIn-profiiliisi. Lukijasi voivat myös helposti jakaa materiaalisi tuttujensa kanssa. Näin kasvatat samalla … [Lue lisää…]

Posted in: Markkinointi Tagged: sosiaalinen media, verkkomarkkinointi

Miksi sosiaalinen media on niin vaikea asia yrityksille?

11.12.2009 by Pekka Sahlsten 3 Comments

Seth Godin kirjoitti eilen blogissaan aiheesta The reason social media is so difficult for most organizations. Hän esitti syyksi sen, että sosiaaliseen mediaan osallistuminen on systemaattista lähestymistä vaativa prosessi, ei kertaluontoinen tapahtuma, kuten markkinointikampanja tai messuilla olo. Hän on varmasti oikeassa tässä. Suomessa esteenä kansanluonne? Petri Korhonen kirjoitti myös eilen samasta aiheesta Taloussanomissa otsikolla Pomo … [Lue lisää…]

Posted in: Blogi Tagged: sosiaalinen media, viestintä
« Previous 1 2 3 4 Next »

Etsi blogista

Aiheet

  • Asiakkuudenhallinta (28)
  • Blogi (54)
  • CRM (14)
  • Dynamics CRM (3)
  • Markkinointi (53)
  • Markkinointiautomaatio (4)
  • Myynnin johtaminen (53)
  • Myynti (36)

Arkisto

Suosituimmat (viim. 30 pv.)

  • Asiakkuudenhallinta eli CRM – mistä oikein on kysymys?
  • Ratkaisumyyjän pahin virhe
  • Mitä on prospektointi?
  • Milloin on paras aika soittaa liidien perään?

Uusimmat kirjoitukset

  • Markkinointiautomaatiota matkailualalle
  • CRM VUONNA 2019
  • Markkinointiautomaatio ja asiakkuudenhallinta – välttämätön liitto?

Viimeisimmät kommentit

  • Pasi Silvennoinen on Miten myynnin johtaminen on kehittynyt 80 vuodessa?
  • Ville Kinanen on Mistä aloittaisin markkinointiautomaation kehittämisen?
  • Nicolas Fogelholm on Asiakkuudenhallinta eli CRM – mistä oikein on kysymys?

Avainsanat

arvolupaus asiakashankinta asiantuntija myyjänä blogit CRM-järjestelmä Facebook Geoffrey Moore Google johtaminen liidien tuottaminen Markkinoinnin automatiosointi myyjän palkitseminen myynnin kehittäminen Myynti myyntikulttuuri myyntiorganisaatio myyntiprosessi ostoprosessi palveluiden myynti ratkaisumyynti Sales 2.0 Software Sales Camp sosiaalinen media Suomen Paras Myyntiorganisaatio Tekes teleprospektointi ulkoistus verkkomarkkinointi viestintä Yleistä

Copyright © 2023 Myynti 2.0 Blogi.

Omega WordPress Theme by ThemeHall