• Etusivu
  • Tietoa blogista
  • Ota yhteyttä
  • Crementum

Myynti 2.0 Blogi

Asiakkuudenhallinta, markkinointi, markkinointiautomaatio, myynnin johtaminen, myynti ja CRM

viestintä

Miksi?

30.06.2010 by Pekka Sahlsten 2 Comments

Monet ovat jo karanneet  kesälomalle tai lähdössä pian. On mielestäni erinomainen aika ottaa hieman etäisyyttä päivittäiseen rutiiinityöhön ja katsoa asioita hieman kauempaa – ja miettiä: miksi? miksi yrityksesi on olemassa? miksi se tekee mitä se tekee? miksi asiakkaiden pitäisi olla siitä kiinnostuneita? Markkinointikonsultti Simon Sinek on yksinkertaistanut markkinoinnin ja myynnin havainnolliseksi malliksi nimeltä The Golden … [Lue lisää…]

Posted in: Markkinointi Tagged: arvolupaus, viestintä

Tapaus Directa – voimmeko oppia siitä jotain?

01.04.2010 by Pekka Sahlsten 5 Comments

Directa on sähköisiä hakemistopalveluita tarjoava yritys, jonka toiminnasta – lähinnä markkinoinista sopimuskäytännöistä ja laskutusperusteista – ovat yrityksen asiakkaat tehneet yhteensä 1403 tutkintapyyntöä poliisille. Näihin tutkintapyyntöihin on Directa jättänyt 50 000 sivun vastineen sekä kantelun poliisihallitukselle sekä esitutkintapyynnön keskusrikospoliisille koskien poliisin toimintaa esitutkinnassa. Ottamatta kantaa Directan toiminnan laillisuuteen tai tapaan markkinoida, herättää tämä kohu paljon ajatuksia. Jos … [Lue lisää…]

Posted in: Markkinointi Tagged: Google, palveluiden myynti, viestintä

Stalinilainen historiankirjoitus ja epärealistiset tavoitteet

05.03.2010 by Pekka Sahlsten Leave a Comment

Joitakin päiviä sitten erään pienehkön, mutta omalla kapealla alallaan arvostetun IT-yrityksen toimitusjohtaja “vapautettiin tehtävistään” vähän yli puolen vuoden pestin jälkeen. Tässähän ei ole sinänsä mitään yllättävää. Tämä samainen toimitusjohtaja palkattiin viime kesänä näyttävän rekrytointikampanjan tuloksena. Uuden toimitusjohtajan tavoitteeksi asetettiin yrityksen liikevaihdon kasvattaminen kannattavasti yli kuusinkertaiseksi seuraavassa neljässä vuodessa. Mutta mitä tarkoitan tuolla stalinilaisella historiankirjoituksella? Kyseisen … [Lue lisää…]

Posted in: Blogi Tagged: johtaminen, viestintä

Yrityksen imagon vahvistaminen myyntiä tärkeämpää?

24.02.2010 by Pekka Sahlsten 8 Comments

Soprano on tehnyt verkkosivustojen tilaa käsittelevän kyselytutkimuksen. Kauppalehti uutisoi siitä otsikolla Tutkimus paljastaa: Yrityksillä kivikautiset verkkosivut. Kivikaudelta peräisin olevista sivuista en ole kovin huolestunut (lienevät lujaa tekoa), mutta seuraava tutkimustulos nosti kulmakarvaa: Verkkosivustojen tärkeimmäksi tehtäväksi vastaajat määrittelivät yrityksen imagon vahvistamisen. Toiseksi tärkeimmäksi tehtäväksi ilmoitettiin uusasiakashankinta ja kolmanneksi myynnin tukeminen. “Yrityksen imagon vahvistaminen” on siis vastanneiden … [Lue lisää…]

Posted in: Markkinointi, Myynti Tagged: verkkomarkkinointi, viestintä

Verkkokauppa.com ylpeilee surkealla myyntikatteella

08.02.2010 by Pekka Sahlsten 5 Comments

Sattuipa käteeni tänään jälleen lisää takansytykettä, tällä kertaa Verkkokauppa.comin (lyhennetäänpä tuo vaikka VKPC) uuden mainoslehden muodossa. Keskiaukeamalle (s.20) selailtuani loksahti leuka. Siinä seisoi oheisen kuvan mainos. Kauppalehti tutki: Verkkokauppa.comilla alhaisin kate! Itse olen myyntihommissa tottunut pyrkimään katteen maksimointiin ja monesti lähinnä hävennyt tekemieni kauppojen heikkoa katetta! On niillä otsaa. Mainoksessa siis verrattiin VKPC:n vuoden 2008 … [Lue lisää…]

Posted in: Myynti Tagged: viestintä

Eikö asiakas ymmärrä sinua?

20.01.2010 by Pekka Sahlsten 1 Comment

Käsissäsi on mullistava teknologia, joka on niin hyödyllinen, että vain tyhmä asiakas jättäisi sen ostamatta. Jostain kumman syystä näitä tyhmiä asiakkaita vain tuntuu riittävän, sillä kukaan ei tunnu oikein ymmärtävän tuotteesi hyödyllisyyttä. Itse asiassa tuntuu siltä, ettei suurin osa potentiaalisista asiakkaista taida ymmärtää ollenkaan, mistä asiasta ylipäänsä edes puhut. Nämä ovat selviä merkkejä monia teknovetoisia … [Lue lisää…]

Posted in: Myynnin johtaminen, Myynti Tagged: asiakashankinta, ratkaisumyynti, viestintä
1 2 Next »

Etsi blogista

Aiheet

  • Asiakkuudenhallinta (28)
  • Blogi (54)
  • CRM (14)
  • Dynamics CRM (3)
  • Markkinointi (53)
  • Markkinointiautomaatio (4)
  • Myynnin johtaminen (53)
  • Myynti (36)

Arkisto

Suosituimmat (viim. 30 pv.)

  • Asiakkuudenhallinta eli CRM – mistä oikein on kysymys?
  • Mikä ihmeen Myynti 2.0?
  • Asiakaskeskeisen myyjän 3 roolia
  • Ratkaisumyyjän pahin virhe

Uusimmat kirjoitukset

  • Markkinointiautomaatiota matkailualalle
  • CRM VUONNA 2019
  • Markkinointiautomaatio ja asiakkuudenhallinta – välttämätön liitto?

Viimeisimmät kommentit

  • Pasi Silvennoinen on Miten myynnin johtaminen on kehittynyt 80 vuodessa?
  • Ville Kinanen on Mistä aloittaisin markkinointiautomaation kehittämisen?
  • Nicolas Fogelholm on Asiakkuudenhallinta eli CRM – mistä oikein on kysymys?

Avainsanat

arvolupaus asiakashankinta asiantuntija myyjänä blogit CRM-järjestelmä Facebook Geoffrey Moore Google johtaminen liidien tuottaminen Markkinoinnin automatiosointi myyjän palkitseminen myynnin kehittäminen Myynti myyntikulttuuri myyntiorganisaatio myyntiprosessi ostoprosessi palveluiden myynti ratkaisumyynti Sales 2.0 Software Sales Camp sosiaalinen media Suomen Paras Myyntiorganisaatio Tekes teleprospektointi ulkoistus verkkomarkkinointi viestintä Yleistä

Copyright © 2023 Myynti 2.0 Blogi.

Omega WordPress Theme by ThemeHall