MarketingSherpa tutki yhteisömedian osuutta yritysten verkkomarkkinointibudjeteista ja tulokset näkyvät oheisessa piirakassa.
Sosiaalinen media, joka muutama vuosi sitten olisi ollut varsin pienenä osana “muu verkkomarkkinointi” –siivua, haukkaa nyt jo 11 % verkkomarkkinointibudjeteista. Muiden tulosten mukaan sosiaalisen median osuus tulee myös kasvamaan tulevina vuosina.
Sosiaalisen median panostukset maailmalla ylittävätkin jo hakukoneoptimointiin käytetyt rahat. Aivan ilmeisesti sosiaalinen media on merkinnyt reviirinsä markkinoinnin kentässä. Joudumme siis jatkossa ottamaan sen vakavasti myös meillä täällä pohjan perukoilla.
The following two tabs change content below.
Pekka Sahlsten
Pekka työskentelee konsulttina CRM-kehityshankkeiden parissa Crementum Oy:ssä.
Latest posts by Pekka Sahlsten (see all)
- Onko 2014 asiakkaan vuosi? - 02.01.2014
- Asiakkuudenhallinta kuntoon: älä unohda asiakasta! - 05.10.2013
- CRM-hanke kannattaa ottaa vakavasti - 24.05.2013
- Luurikammo on tervettä - 14.04.2011