• Etusivu
  • Tietoa blogista
  • Ota yhteyttä
  • Crementum

Myynti 2.0 Blogi

Asiakkuudenhallinta, markkinointi, markkinointiautomaatio, myynnin johtaminen, myynti ja CRM

blogit

Tuotemyyjä on kuoleva rotu!

05.10.2010 by Pekka Sahlsten Leave a Comment

Näin siteerasi viime viikolla Epistola-blogissa Jörgen Westerling palvelu- ja ratkaisumyynnin asiantuntijaa Petteri Lainetta kirjoituksessaan aiheesta palvelumyynnin systemaattinen johtaminen. Jörgen kirjoittaa mm. näin: Asiantuntijapalvelujen ja räätälöityjen ratkaisujen myynti puolestaan merkitsee kuukausien myyntiponnistusta, lukuisten asiantuntijoiden osallistumista jo määrittely- ja tarjousvaiheessa sekä suurta määrää viestintää ja dokumentointia. Siksi tehokas palvelumyynti pohjautuu järjestelmään, jota kaikki käyttävät. Minkälainen tällainen järjestelmä … [Lue lisää…]

Posted in: Myynnin johtaminen Tagged: blogit, Myynti, myyntiprosessi, palveluiden myynti, ratkaisumyynti

Sinä valitset asiakkaasi

09.08.2010 by Pekka Sahlsten Leave a Comment

Kirjoitin jo aiemmin asiakkaiden valitsemisesta otsikolla Milloin kannattaa jättää myymättä? Samaan aiheeseen tarttui lauantaina blogissaan myös Seth Godin, ja varsin samoilla linjoilla on hänkin. Tuttuun tyylinsä hän toki kiteyttää asian – paljon minua paremmin – seuraaviin seikkoihin: Sinä valitset asiakkaasi, ei päinvastoin Valitset asiakaskuntasi mm. hinnoittelulla, tarjoomallasi, markkinoinnillasi ja toimitussäteelläsi Kun valikoit asiakkaitasi, huomioi seuraavat asiat: … [Lue lisää…]

Posted in: Myynnin johtaminen Tagged: asiakashankinta, blogit, myyntikulttuuri, myyntiprosessi

Minkälaisen ostokokemuksen tarjoat asiakkaallesi?

31.05.2010 by Pekka Sahlsten 1 Comment

2010-luvulla paras erottautumisen keino kiihtyvässä kilpailussa ei suinkaan ole tuotannon tehokkuus ja alhaiset hinnat. Paras keino on ylivoimaisen ostokokemuksen tarjoaminen asiakkaallesi. Ennen oli ennen… Vielä reilu 10 vuotta sitten ainakin monimutkaisempien ratkaisujen myyjillä oli tiettyä valtaa potentiaalisiin asiakkaisiinsa nähden. Olihan heidän hallussaan tietoa, jota asiakkaat kipeästi tarvitsivat ostoprosessinsa avuksi. Siten asiakkaat ottivat tyypillisesti yhteyttä myyjiin … [Lue lisää…]

Posted in: Asiakkuudenhallinta, Myynnin johtaminen Tagged: blogit, Google, myynnin kehittäminen, myyntiprosessi, ratkaisumyynti, sosiaalinen media

Liidien tuottaminen verkosta tuli juuri hieman helpommaksi

14.05.2010 by Pekka Sahlsten 2 Comments

Monet yritykset käyttävät nykyään WordPress-blogialustaa joko pyörittämään yrityksen blogia tai – varsinkin pienempien yritysten tapauksessa – koko verkkosivustoa. Avoimen lähdekoodin WordPress on maailman suosituin blogialusta, mutta siitä on tullut myös erittäin monipuolinen, helppokäyttöinen ja suosittu julkaisujärjestelmä pienemmille, tyypillisesti <100 sivun sivustoille. Yksi WP:n vahvuuksista on lähes rajaton laajennettavuus lukemattomilla lisäosilla. Liidit helposti WordPressistä Salesforceen Myös … [Lue lisää…]

Posted in: Markkinointi Tagged: asiakashankinta, blogit, liidien tuottaminen, Markkinoinnin automatiosointi, verkkomarkkinointi

Myynti 2.0 rikkoi 100 kirjoituksen rajan!

12.03.2010 by Pekka Sahlsten Leave a Comment

Tätä Blogia on pidetty nyt heinäkuun lopulta 2009 eli liki 8 kuukautta. 100 kirjoituksen raja meni itsenikin huomaamatta rikki jo keskiviikkona 10.3. ja tämä on itse asiassa kirjoitus numero 102. 100 kirjoitusta 8 kuukaudessa tarkoittaa reilua 12 kirjoitusa kuussa tai 3 kpl. viikossa. Tahti vastaa tavoitettani, joka on ollut juuri tuo 3 kirjoitusta viikossa. Tällä … [Lue lisää…]

Posted in: Blogi Tagged: blogit, Google

Mihin olet menossa, markkinointi?

10.03.2010 by Pekka Sahlsten 6 Comments

(Tähän kirjoitukseen sain inspiraation Jani Hovilan PowerBlogin artikkelista.) Markkinoinnin kentässä on ilmassa selviä muutoksia, jotka johtuvat mm. sekä asiakkaiden ostokäyttäytymisen muutoksista, sosiaalisen median noususta että verkon tarjoamista uusista mahdollisuuksista markkinointiin. Internetin uudet mahdollisuudet taas nopeuttavat asiakkaiden käyttäytymisen muutosta, joten jatkuva nopea muutoksen kehä on valmis. Voidaan varmasti sanoa, ettei markkinoinnissa ole tapahtunut yhtä suuria muutoksia … [Lue lisää…]

Posted in: Markkinointi Tagged: blogit, sosiaalinen media
1 2 … 5 Next »

Etsi blogista

Aiheet

  • Asiakkuudenhallinta (28)
  • Blogi (54)
  • CRM (14)
  • Dynamics CRM (3)
  • Markkinointi (53)
  • Markkinointiautomaatio (4)
  • Myynnin johtaminen (53)
  • Myynti (36)

Arkisto

Suosituimmat (viim. 30 pv.)

  • Asiakkuudenhallinta eli CRM – mistä oikein on kysymys?
  • Mikä ihmeen Myynti 2.0?
  • Asiakaskeskeisen myyjän 3 roolia
  • Ratkaisumyyjän pahin virhe

Uusimmat kirjoitukset

  • Markkinointiautomaatiota matkailualalle
  • CRM VUONNA 2019
  • Markkinointiautomaatio ja asiakkuudenhallinta – välttämätön liitto?

Viimeisimmät kommentit

  • Pasi Silvennoinen on Miten myynnin johtaminen on kehittynyt 80 vuodessa?
  • Ville Kinanen on Mistä aloittaisin markkinointiautomaation kehittämisen?
  • Nicolas Fogelholm on Asiakkuudenhallinta eli CRM – mistä oikein on kysymys?

Avainsanat

arvolupaus asiakashankinta asiantuntija myyjänä blogit CRM-järjestelmä Facebook Geoffrey Moore Google johtaminen liidien tuottaminen Markkinoinnin automatiosointi myyjän palkitseminen myynnin kehittäminen Myynti myyntikulttuuri myyntiorganisaatio myyntiprosessi ostoprosessi palveluiden myynti ratkaisumyynti Sales 2.0 Software Sales Camp sosiaalinen media Suomen Paras Myyntiorganisaatio Tekes teleprospektointi ulkoistus verkkomarkkinointi viestintä Yleistä

Copyright © 2023 Myynti 2.0 Blogi.

Omega WordPress Theme by ThemeHall