2 Comments

  1. Mielestäni summaat ongelman todella hyvin toteamalla, että "Sillalaillahan sitä kauppaa on meillä ennenkin saatu…"Yleensä tilannetta pahentaa se, ettei tuotetta tai teknologiaa ole suunniteltu myynti- ja markkinointimielessä. Siksi teknologia on kenties hieman parempaa, mutta sen sisään on rakennettu useita ostamisen esteitä asiakkaille erilaisten riskien ja sitoumusten muodossa. Johtopäätöksesi pisti myös silmään: "Tässä olisi varmaakin yhden erikoistuneen konsultointipalvelun paikka suomalaisille teknofirmoille tarjottavaksi."Tekes & kaverit rahoittaisivat varmasti mielellään tällaista ostopalvelua aloitteleville yrityksille. Sitä vartenhan on olemassa T&E-keskusten tuki-instrumenttikin: http://www.te-keskus.fi/Public/?nodeid=16607&area=7651. Palvelu on kuitenkin luonteeltaan sellainen, ettei sitä eniten tarvitsevilla olisi siihen varaa. Mielestäni paras ratkaisu olisi takoa myyntiä ja markkinointia insinöörien päähän jo Polilla.

  2. "Yleensä tilannetta pahentaa se, ettei tuotetta tai teknologiaa ole suunniteltu myynti- ja markkinointimielessä. Siksi teknologia on kenties hieman parempaa, mutta sen sisään on rakennettu useita ostamisen esteitä asiakkaille erilaisten riskien ja sitoumusten muodossa."Juuri niin, todella osuvasti sanottu! Nuo esille tuomasi ostamisen esteet ovat tehneet joskus todella kipeätä allekirjoittaneenkin kohdalla.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Vastaa vielä tähän: