• Etusivu
  • Tietoa blogista
  • Ota yhteyttä
  • Crementum

Myynti 2.0 Blogi

Asiakkuudenhallinta, markkinointi, markkinointiautomaatio, myynnin johtaminen, myynti ja CRM

myyntiprosessi

Tuotemyyjä on kuoleva rotu!

05.10.2010 by Pekka Sahlsten Leave a Comment

Näin siteerasi viime viikolla Epistola-blogissa Jörgen Westerling palvelu- ja ratkaisumyynnin asiantuntijaa Petteri Lainetta kirjoituksessaan aiheesta palvelumyynnin systemaattinen johtaminen. Jörgen kirjoittaa mm. näin: Asiantuntijapalvelujen ja räätälöityjen ratkaisujen myynti puolestaan merkitsee kuukausien myyntiponnistusta, lukuisten asiantuntijoiden osallistumista jo määrittely- ja tarjousvaiheessa sekä suurta määrää viestintää ja dokumentointia. Siksi tehokas palvelumyynti pohjautuu järjestelmään, jota kaikki käyttävät. Minkälainen tällainen järjestelmä … [Lue lisää…]

Posted in: Myynnin johtaminen Tagged: blogit, Myynti, myyntiprosessi, palveluiden myynti, ratkaisumyynti

Miten myydä, kun asiakas ei ole ostamassa mitään?

14.09.2010 by Pekka Sahlsten 2 Comments

Monesti sanotaan, ettei yritysasiakkaille – erotuksena kuluttajista – voi luoda tarpeita, vaan myyjä voi vain täyttää olemassa olevan tarpeen. Olen periaatteessa aivan samaa mieltä: ei todellista bisnestarvetta, jonka täyttämiseksi investoidaan merkittäviä summia, voi tuulesta temmata. Miksi muuttaa nykytilaa? Kaikilla yrityksillä ja bisnespäättäjillä on kuitenkin asioita, jotka voisi tehdä paremmin, mutta joille ei tällä hetkellä tehdä … [Lue lisää…]

Posted in: Myynnin johtaminen Tagged: Geoffrey Moore, myyntiprosessi, ratkaisumyynti

Sinä valitset asiakkaasi

09.08.2010 by Pekka Sahlsten Leave a Comment

Kirjoitin jo aiemmin asiakkaiden valitsemisesta otsikolla Milloin kannattaa jättää myymättä? Samaan aiheeseen tarttui lauantaina blogissaan myös Seth Godin, ja varsin samoilla linjoilla on hänkin. Tuttuun tyylinsä hän toki kiteyttää asian – paljon minua paremmin – seuraaviin seikkoihin: Sinä valitset asiakkaasi, ei päinvastoin Valitset asiakaskuntasi mm. hinnoittelulla, tarjoomallasi, markkinoinnillasi ja toimitussäteelläsi Kun valikoit asiakkaitasi, huomioi seuraavat asiat: … [Lue lisää…]

Posted in: Myynnin johtaminen Tagged: asiakashankinta, blogit, myyntikulttuuri, myyntiprosessi

3 asiaa, jotka yhdistävät huippumyyjiä

02.08.2010 by Pekka Sahlsten Leave a Comment

Myyjät tarvitsevat paljon erilaisia työtapoja, ominaisuuksia ja taitoja menestyäkseen työssään. Osa näistä riippuu toki vahvasti työtehtävän luonteesta. Suurasiakkaan asiakasvastaava tarvitsee varmasti erilaisia ominaisuuksia kuin uusasiakashankintaan keskittyvä “metsästäjä”. On kuitenkin perusominaisuuksia, jotka mielestäni yhdistävät kaikkia huippumyyjiä varsinkin monimutkaisten ratkaisujen myynnissä. Realistinen näkemys itsestä, edustamastaan yrityksestä, asiakkaista ja myyntiprojekteista. Tähän yhdistyy kyky selvittää kunkin asiakkaan ja myyntihankkeen … [Lue lisää…]

Posted in: Myynnin johtaminen Tagged: myyntikulttuuri, myyntiorganisaatio, myyntiprosessi, ratkaisumyynti

Voiko hyvä myyntiorganisaatio olla asiakkaan mielestä huono asia?

21.06.2010 by Pekka Sahlsten 2 Comments

Olen kevään ja alkukesän aikana rekrytoidessani osallistujia Suomen Paras Myyntiorganisaatio –kilpailuun keskustellut monen myyntijohtajan kanssa siitä, mitä hyvä myyntiorganisaatio yritykselle merkitsee. Yllätyksekseni ovat jotkut heistä aprikoineet, mitä asiakkaat mahtavat ajatella, jos heidän yrityksensä profiloituu hyväksi myyntiorganisaatioksi. Onpa eräs myyntijohtaja sanonut suoraan, ettei heillä ole halua olla asiakkaan silmissä hyvä myyntiorganisaatio! Miksi pelätään, että asiakas ei … [Lue lisää…]

Posted in: Myynnin johtaminen Tagged: myyntikulttuuri, myyntiprosessi, ostoprosessi, Suomen Paras Myyntiorganisaatio

4 tapaa ottaa suosituksista kaikki hyöty irti

04.06.2010 by Pekka Sahlsten 1 Comment

Asiakkaat, jotka ovat ostaneet yritykseltäsi, ovat mitä suurimmalla todennäköisyydellä myös sitä mieltä, että he tekivät oikean ratkaisun. Monet haluavat osoittaa tämän myös muille ja auttavat mielellään myyjäänsä löytämään uusia asiakkaita. Valitettavan usein kuitenkin niin yritykset kuin yksittäiset myyjätkin laiminlyövät tehokkaan suositusten hankkimisen olemassaolevilta asiakkailtaan. He eivät usein muista pyytää suosituksia ollenkaan, ei ainakaan siten, että … [Lue lisää…]

Posted in: Myynnin johtaminen Tagged: asiakashankinta, myyjän palkitseminen, Myynti, myyntiprosessi
1 2 … 6 Next »

Etsi blogista

Aiheet

  • Asiakkuudenhallinta (28)
  • Blogi (54)
  • CRM (14)
  • Dynamics CRM (3)
  • Markkinointi (53)
  • Markkinointiautomaatio (4)
  • Myynnin johtaminen (53)
  • Myynti (36)

Arkisto

Suosituimmat (viim. 30 pv.)

  • Asiakkuudenhallinta eli CRM – mistä oikein on kysymys?
  • Mikä ihmeen Myynti 2.0?
  • Asiakaskeskeisen myyjän 3 roolia
  • Ratkaisumyyjän pahin virhe

Uusimmat kirjoitukset

  • Markkinointiautomaatiota matkailualalle
  • CRM VUONNA 2019
  • Markkinointiautomaatio ja asiakkuudenhallinta – välttämätön liitto?

Viimeisimmät kommentit

  • Pasi Silvennoinen on Miten myynnin johtaminen on kehittynyt 80 vuodessa?
  • Ville Kinanen on Mistä aloittaisin markkinointiautomaation kehittämisen?
  • Nicolas Fogelholm on Asiakkuudenhallinta eli CRM – mistä oikein on kysymys?

Avainsanat

arvolupaus asiakashankinta asiantuntija myyjänä blogit CRM-järjestelmä Facebook Geoffrey Moore Google johtaminen liidien tuottaminen Markkinoinnin automatiosointi myyjän palkitseminen myynnin kehittäminen Myynti myyntikulttuuri myyntiorganisaatio myyntiprosessi ostoprosessi palveluiden myynti ratkaisumyynti Sales 2.0 Software Sales Camp sosiaalinen media Suomen Paras Myyntiorganisaatio Tekes teleprospektointi ulkoistus verkkomarkkinointi viestintä Yleistä

Copyright © 2023 Myynti 2.0 Blogi.

Omega WordPress Theme by ThemeHall