eCraft-ohjelmistotalon muutenkin loistavassa Epistola-blogissa ilmestyi tällä viikolla Suomen Paras Myyntiorganisaatio 2010 -kilpailun voittajan Martelan myyntijohtajan Pekka Torikan erinomainen haastattelu aiheena “Miten luodaan Suomen paras myyntiorganisaatio?“.
Haastattelussa Pekka valottaa hienosti Martelan myynnin johtamisen kulttuuria mm. seuraavasti:
On tärkeätä jatkuvasti arjessa miettiä, kuinka prosessia ja ihmisiä johdetaan. Kukaanhan ei halua tulla johdetuksi vaan ihmisten pitää saada aito kokemus siitä, että he menevät haluttuun suuntaan itse ja omasta tahdostaan. Ihmiset ensin yksilöinä ja sitten joukkueena ratkaisevat omansa ja yrityksen menestyksen.
Suosittelen lukemaan kirjoituksen – uskon, että Martelan kokemukset herättävät ajatuksia siitä, miten myös oman yrityksesi myyntitoimintaa voisi tarkastella uudesta näkökulmasta.
Osallistumalla vuoden 2011 kisaan pääsee myös oma organisaatiosi mahdollisesti parrasvaloihin – tai ainakin yrityksesi johto saa selvän kuvan siitä, miten pitkä matka Suomen parhaimmistoon vielä on.
Myyntiorganisaatio ei ole koskaan valmis, eikä täydellistä tilaisuutta koskaan tule. Siksi vain rohkeasti mukaan testaamaan oman organisaation myyntikunto!
Pekka Sahlsten
Latest posts by Pekka Sahlsten (see all)
- Onko 2014 asiakkaan vuosi? - 02.01.2014
- Asiakkuudenhallinta kuntoon: älä unohda asiakasta! - 05.10.2013
- CRM-hanke kannattaa ottaa vakavasti - 24.05.2013
- Luurikammo on tervettä - 14.04.2011