• Etusivu
  • Tietoa blogista
  • Ota yhteyttä
  • Crementum

Myynti 2.0 Blogi

Asiakkuudenhallinta, markkinointi, markkinointiautomaatio, myynnin johtaminen, myynti ja CRM

verkkomarkkinointi

Sosiaalinen media yritysten markkinointibudjetissa

09.02.2010 by Pekka Sahlsten Leave a Comment

MarketingSherpa tutki yhteisömedian osuutta yritysten verkkomarkkinointibudjeteista ja tulokset näkyvät oheisessa piirakassa. Sosiaalinen media, joka muutama vuosi sitten  olisi ollut varsin pienenä osana “muu verkkomarkkinointi” –siivua, haukkaa nyt jo 11 % verkkomarkkinointibudjeteista. Muiden tulosten mukaan sosiaalisen median osuus tulee myös kasvamaan tulevina vuosina. Sosiaalisen median panostukset maailmalla ylittävätkin jo hakukoneoptimointiin käytetyt rahat. Aivan ilmeisesti sosiaalinen media … [Lue lisää…]

Posted in: Markkinointi Tagged: asiakashankinta, sosiaalinen media, verkkomarkkinointi

Asiantuntijan ensiaskeleet sosiaaliseen mediaan

03.02.2010 by Pekka Sahlsten Leave a Comment

Sosiaalinen eli yhteisömedia on oiva väline asiantuntijalle markkinoida asiantuntemustaan.Tässä pikainen yhteenveto siitä, miten kiireisin asiantuntijamarkkinoijan kannattaa aloittaa yhteisömedian käyttö: Luo LinkedIn-profiili itsellesi ja yrityksellesi. Katso mallia vaikkapa LinkedIn:in omasta yritysprofiilista. Luo itsellesi Twitter-tili.Linkitä sitten LinkedIn-profiilisi ja Twitter-profiilisi toisiinsa. Kun kirjoitat jotain Twitteriin, lisää perään “#in”, jolloin viesti kaiuttuu automaattisesti LinkedIn-statuspäivityksenä. Lisää vielä  sähköpostiallekirjoitukseesi linkit LinkedIn- … [Lue lisää…]

Posted in: Blogi Tagged: blogit, sosiaalinen media, verkkomarkkinointi

Bloggaamalla 7-kertainen kävijämäärä

02.02.2010 by Pekka Sahlsten 2 Comments

Verkkomarkkinoinnin ohjelmistoyritys Hubspotin yli 2000 asiakasyrityksensä keskuudessa tekemä tutkimus osoittaa, että yritykset, jotka päivittävät vähintään blogiansa 5 kertaa viikossa saavat keskimäärin lähes 7 kertaa enemmän kävijöitä kotisivuillensa hakukoneista kuin yritykset, jotka eivät bloggaa lainkaan.   Hubspotin aiempi tutkimus toi esille, että pienet yritykset, jotka ylipäänsä bloggaavat, saavat 55 % enemmän kävijöitä hakukoneista kuin sellaiset, joille … [Lue lisää…]

Posted in: Markkinointi Tagged: asiakashankinta, blogit, verkkomarkkinointi

Facebook? Ei, vaan LinkedIn+Twitter!

01.02.2010 by Pekka Sahlsten Leave a Comment

Suomen varmaan tunnetuin digimediablogi Vierityspalkki kirjoittaa tänään aiheesta Asiantuntijan sosiaalisen median perustyökalut: LinkedIn ja Twitter ja päätyy aivan samanlaisiin johtopäätöksiin, joita itsekin olen tehnyt. Facebook ei mielestäni yksinkertaisesti oikein istu “asiantuntijan verkkoprofiiliin”.   Jos lähestytään asiaa markkinoinnin näkökulmasta, lisäisin tuohon LinkedIn+Twitter –komboon vielä asiantuntijablogin ja SlideSharen, jotka tietenkin edellyttävät huomattavasti suurempaa määrää sisältöä. Kiireiselle asiantuntijalle … [Lue lisää…]

Posted in: Markkinointi Tagged: blogit, sosiaalinen media, verkkomarkkinointi

Viikon asiakashankintavinkki #12: Näin saat näkyvyyttä markkinointimateriaaleillesi

27.01.2010 by Pekka Sahlsten Leave a Comment

Aamiaisseminaarin tai jonkin muun tapahtuman esitysmateriaalit on yleensä joko lähetelty sähköpostilla osallistujille tai pantu yrityksen nettisivulle ladattavaksi. Mutta jos haluat materiaaleillesi mahdollisimman suuren yleisön, on olemassa paljon parempikin tapa: lataa materiaalisi SlideShare-palveluun. SlideSharen katseluikkunan voit sitten helposti upottaa esimerkiksi kotisivullesi, blogiisi tai vaikkapa LinkedIn-profiiliisi. Lukijasi voivat myös helposti jakaa materiaalisi tuttujensa kanssa. Näin kasvatat samalla … [Lue lisää…]

Posted in: Markkinointi Tagged: sosiaalinen media, verkkomarkkinointi

Viikon asiakashankintavinkki #11: Tuo yrityksesi kartalle

18.01.2010 by Pekka Sahlsten Leave a Comment

Tarjoaako yrityksesi palveluita paikallisille asiakkaille tai käytkö luonasi asiakkaita vierailulla? Haluatko yrityksesi sijainnin lisäksi kartalle myös yhteystietosi, ajo-ohjeet tai vaikkapa tietoja tuotteista ja palveluista, joita tarjoat?  Lisää yrityksesi tiedot maksutta Google Maps –karttapalveluun! Katso tästä esimerkki omasta yrityksestäni. Voit myös lisätä palveluun yrityksesi kaikki toimipisteet, jos niitä on useampia. Näin se käy: Lisää yrityksesi tiedot … [Lue lisää…]

Posted in: Markkinointi Tagged: asiakashankinta, Google, verkkomarkkinointi
« Previous 1 2 3 Next »

Etsi blogista

Aiheet

  • Asiakkuudenhallinta (28)
  • Blogi (54)
  • CRM (14)
  • Dynamics CRM (3)
  • Markkinointi (53)
  • Markkinointiautomaatio (4)
  • Myynnin johtaminen (53)
  • Myynti (36)

Arkisto

Suosituimmat (viim. 30 pv.)

  • Asiakkuudenhallinta eli CRM – mistä oikein on kysymys?
  • Ratkaisumyyjän pahin virhe
  • Mitä on prospektointi?
  • Milloin on paras aika soittaa liidien perään?

Uusimmat kirjoitukset

  • Markkinointiautomaatiota matkailualalle
  • CRM VUONNA 2019
  • Markkinointiautomaatio ja asiakkuudenhallinta – välttämätön liitto?

Viimeisimmät kommentit

  • Pasi Silvennoinen on Miten myynnin johtaminen on kehittynyt 80 vuodessa?
  • Ville Kinanen on Mistä aloittaisin markkinointiautomaation kehittämisen?
  • Nicolas Fogelholm on Asiakkuudenhallinta eli CRM – mistä oikein on kysymys?

Avainsanat

arvolupaus asiakashankinta asiantuntija myyjänä blogit CRM-järjestelmä Facebook Geoffrey Moore Google johtaminen liidien tuottaminen Markkinoinnin automatiosointi myyjän palkitseminen myynnin kehittäminen Myynti myyntikulttuuri myyntiorganisaatio myyntiprosessi ostoprosessi palveluiden myynti ratkaisumyynti Sales 2.0 Software Sales Camp sosiaalinen media Suomen Paras Myyntiorganisaatio Tekes teleprospektointi ulkoistus verkkomarkkinointi viestintä Yleistä

Copyright © 2023 Myynti 2.0 Blogi.

Omega WordPress Theme by ThemeHall