• Etusivu
  • Tietoa blogista
  • Ota yhteyttä
  • Crementum

Myynti 2.0 Blogi

Asiakkuudenhallinta, markkinointi, markkinointiautomaatio, myynnin johtaminen, myynti ja CRM

Google

Minkälaisen ostokokemuksen tarjoat asiakkaallesi?

31.05.2010 by Pekka Sahlsten 1 Comment

2010-luvulla paras erottautumisen keino kiihtyvässä kilpailussa ei suinkaan ole tuotannon tehokkuus ja alhaiset hinnat. Paras keino on ylivoimaisen ostokokemuksen tarjoaminen asiakkaallesi. Ennen oli ennen… Vielä reilu 10 vuotta sitten ainakin monimutkaisempien ratkaisujen myyjillä oli tiettyä valtaa potentiaalisiin asiakkaisiinsa nähden. Olihan heidän hallussaan tietoa, jota asiakkaat kipeästi tarvitsivat ostoprosessinsa avuksi. Siten asiakkaat ottivat tyypillisesti yhteyttä myyjiin … [Lue lisää…]

Posted in: Asiakkuudenhallinta, Myynnin johtaminen Tagged: blogit, Google, myynnin kehittäminen, myyntiprosessi, ratkaisumyynti, sosiaalinen media

Tapaus Directa – voimmeko oppia siitä jotain?

01.04.2010 by Pekka Sahlsten 5 Comments

Directa on sähköisiä hakemistopalveluita tarjoava yritys, jonka toiminnasta – lähinnä markkinoinista sopimuskäytännöistä ja laskutusperusteista – ovat yrityksen asiakkaat tehneet yhteensä 1403 tutkintapyyntöä poliisille. Näihin tutkintapyyntöihin on Directa jättänyt 50 000 sivun vastineen sekä kantelun poliisihallitukselle sekä esitutkintapyynnön keskusrikospoliisille koskien poliisin toimintaa esitutkinnassa. Ottamatta kantaa Directan toiminnan laillisuuteen tai tapaan markkinoida, herättää tämä kohu paljon ajatuksia. Jos … [Lue lisää…]

Posted in: Markkinointi Tagged: Google, palveluiden myynti, viestintä

Facebook ohitti Googlen? Nyt on maailmankirjat sekaisin.

16.03.2010 by Pekka Sahlsten 4 Comments

Web-analytiikkafirma Hitwise Intelligence raportoi eilen, että Facebook oli viime viikolla kävijämäärältään USA:n suurin verkkopalvelu. Facebook ohitti ensimmäisen kerran viikkotilastossa kärkisijan pitäjän, Googlen. Tätä aiemmin Facebook on jo ohittanut Googlen USA:ssa päivätasolla jouluaattona, joulupäivänä, uudenvuodenpäivänä ja toissa viikoloppuna (6-7..3.). Googlen ja Facebookin kävijämäärän kehitys (prosenttiosuutena kaikista verkkosivuvierailuista USA:ssa) viime vuoden ajalta näkyy alla olevassa kuvassa. Iso … [Lue lisää…]

Posted in: Markkinointi Tagged: Facebook, Google, sosiaalinen media

Myynti 2.0 rikkoi 100 kirjoituksen rajan!

12.03.2010 by Pekka Sahlsten Leave a Comment

Tätä Blogia on pidetty nyt heinäkuun lopulta 2009 eli liki 8 kuukautta. 100 kirjoituksen raja meni itsenikin huomaamatta rikki jo keskiviikkona 10.3. ja tämä on itse asiassa kirjoitus numero 102. 100 kirjoitusta 8 kuukaudessa tarkoittaa reilua 12 kirjoitusa kuussa tai 3 kpl. viikossa. Tahti vastaa tavoitettani, joka on ollut juuri tuo 3 kirjoitusta viikossa. Tällä … [Lue lisää…]

Posted in: Blogi Tagged: blogit, Google

Viikon asiakashankintavinkki #11: Tuo yrityksesi kartalle

18.01.2010 by Pekka Sahlsten Leave a Comment

Tarjoaako yrityksesi palveluita paikallisille asiakkaille tai käytkö luonasi asiakkaita vierailulla? Haluatko yrityksesi sijainnin lisäksi kartalle myös yhteystietosi, ajo-ohjeet tai vaikkapa tietoja tuotteista ja palveluista, joita tarjoat?  Lisää yrityksesi tiedot maksutta Google Maps –karttapalveluun! Katso tästä esimerkki omasta yrityksestäni. Voit myös lisätä palveluun yrityksesi kaikki toimipisteet, jos niitä on useampia. Näin se käy: Lisää yrityksesi tiedot … [Lue lisää…]

Posted in: Markkinointi Tagged: asiakashankinta, Google, verkkomarkkinointi

Sosiaalinen media markkinoinnin välineenä vahvistuu jatkuvasti

09.12.2009 by Pekka Sahlsten Leave a Comment

Kuten mm. Taloussanomista saimme lukea, alkaa Google tuoda hakutuloksiin tuloksia myös mm. Twitteristä. Tämä on mielestäni vain osa trendiä, joka merkitsee sosiaalisen median muuttumista aina vain vahvemmaksi markkinoinnin ja brändin hallinnan välineeksi. Jo aiemminhan hyvällä sisällöllä varustettu blogi on muodostunut tieksi hakukoneiden sydämeen. Enää ei markkinoinnin tehoa välttämättä ostetakaan rahalla, vaan kyvyllä ja uskalluksella tarjota … [Lue lisää…]

Posted in: Markkinointi Tagged: Google, sosiaalinen media
1 2 Next »

Etsi blogista

Aiheet

  • Asiakkuudenhallinta (28)
  • Blogi (54)
  • CRM (14)
  • Dynamics CRM (3)
  • Markkinointi (53)
  • Markkinointiautomaatio (4)
  • Myynnin johtaminen (53)
  • Myynti (36)

Arkisto

Suosituimmat (viim. 30 pv.)

  • Mikä ihmeen Myynti 2.0?
  • Asiakkuudenhallinta eli CRM – mistä oikein on kysymys?
  • Ratkaisumyyjän pahin virhe
  • Asiakaskeskeisen myyjän 3 roolia

Uusimmat kirjoitukset

  • Markkinointiautomaatiota matkailualalle
  • CRM VUONNA 2019
  • Markkinointiautomaatio ja asiakkuudenhallinta – välttämätön liitto?

Viimeisimmät kommentit

  • Pasi Silvennoinen on Miten myynnin johtaminen on kehittynyt 80 vuodessa?
  • Ville Kinanen on Mistä aloittaisin markkinointiautomaation kehittämisen?
  • Nicolas Fogelholm on Asiakkuudenhallinta eli CRM – mistä oikein on kysymys?

Avainsanat

arvolupaus asiakashankinta asiantuntija myyjänä blogit CRM-järjestelmä Facebook Geoffrey Moore Google johtaminen liidien tuottaminen Markkinoinnin automatiosointi myyjän palkitseminen myynnin kehittäminen Myynti myyntikulttuuri myyntiorganisaatio myyntiprosessi ostoprosessi palveluiden myynti ratkaisumyynti Sales 2.0 Software Sales Camp sosiaalinen media Suomen Paras Myyntiorganisaatio Tekes teleprospektointi ulkoistus verkkomarkkinointi viestintä Yleistä

Copyright © 2023 Myynti 2.0 Blogi.

Omega WordPress Theme by ThemeHall