• Etusivu
  • Tietoa blogista
  • Ota yhteyttä
  • Crementum

Myynti 2.0 Blogi

Asiakkuudenhallinta, markkinointi, markkinointiautomaatio, myynnin johtaminen, myynti ja CRM

Markkinointi

Mihin olet menossa, markkinointi? Osa II

23.03.2010 by Pekka Sahlsten 2 Comments

Kuka sanoi, että teknologisten tuotteiden markkinointi pitää olla ikävää ja kuivan asiallista? Internetmarkkinoinnin ohjelmistoyritys näyttää idearikkaan markkinoinnin mallia. Heillä on Flickrissä oma kanava, jossa on muun muassa lukuisia hauskoja pilakuvia verkkomarkkinointiin ja sosiaaliseen mediaan liittyen. Hubspotin markkinoinnissa huumori onkin yhtenä vahvana teemana, mikä saa aikaan hyvän mielen jo yrityksen logon nähdessään. Samaa linjaa yritys vetää … [Lue lisää…]

Posted in: Markkinointi Tagged: sosiaalinen media, verkkomarkkinointi

Facebook ohitti Googlen? Nyt on maailmankirjat sekaisin.

16.03.2010 by Pekka Sahlsten 4 Comments

Web-analytiikkafirma Hitwise Intelligence raportoi eilen, että Facebook oli viime viikolla kävijämäärältään USA:n suurin verkkopalvelu. Facebook ohitti ensimmäisen kerran viikkotilastossa kärkisijan pitäjän, Googlen. Tätä aiemmin Facebook on jo ohittanut Googlen USA:ssa päivätasolla jouluaattona, joulupäivänä, uudenvuodenpäivänä ja toissa viikoloppuna (6-7..3.). Googlen ja Facebookin kävijämäärän kehitys (prosenttiosuutena kaikista verkkosivuvierailuista USA:ssa) viime vuoden ajalta näkyy alla olevassa kuvassa. Iso … [Lue lisää…]

Posted in: Markkinointi Tagged: Facebook, Google, sosiaalinen media

Mihin olet menossa, markkinointi?

10.03.2010 by Pekka Sahlsten 6 Comments

(Tähän kirjoitukseen sain inspiraation Jani Hovilan PowerBlogin artikkelista.) Markkinoinnin kentässä on ilmassa selviä muutoksia, jotka johtuvat mm. sekä asiakkaiden ostokäyttäytymisen muutoksista, sosiaalisen median noususta että verkon tarjoamista uusista mahdollisuuksista markkinointiin. Internetin uudet mahdollisuudet taas nopeuttavat asiakkaiden käyttäytymisen muutosta, joten jatkuva nopea muutoksen kehä on valmis. Voidaan varmasti sanoa, ettei markkinoinnissa ole tapahtunut yhtä suuria muutoksia … [Lue lisää…]

Posted in: Markkinointi Tagged: blogit, sosiaalinen media

Verkkoliiketoiminta.fi: yritys hyvä kymmenen…

04.03.2010 by Pekka Sahlsten 2 Comments

Noin 2 viikkoa sitten avattiin lupaava sivusto nimeltä Verkkoliiketoiminta.fi. Sivuston tarkoitusperiä luonnehditaan etusivulla seuraavastl: Avalon, Netbooster, Snoobi ja ZEF Solutions lyöttäytyivät yhteen tarjotakseen osaamisensa digitaalisen markkinoinnin palveluissa. Sivuston tarkoituksena on tuottaa tietoa internetmarkkinoinnin eri osa-alueista sekä niiden suunnittelusta ja toteutuksesta. Ajatus on hyvä: koota yhteen paikkaan potentiaalisia asiakkaita kiinnostavaa tietoa digitaalisesta markkinoinnista. joka on monelle … [Lue lisää…]

Posted in: Markkinointi, Myynti Tagged: blogit, sosiaalinen media, verkkomarkkinointi

Yrityksen imagon vahvistaminen myyntiä tärkeämpää?

24.02.2010 by Pekka Sahlsten 8 Comments

Soprano on tehnyt verkkosivustojen tilaa käsittelevän kyselytutkimuksen. Kauppalehti uutisoi siitä otsikolla Tutkimus paljastaa: Yrityksillä kivikautiset verkkosivut. Kivikaudelta peräisin olevista sivuista en ole kovin huolestunut (lienevät lujaa tekoa), mutta seuraava tutkimustulos nosti kulmakarvaa: Verkkosivustojen tärkeimmäksi tehtäväksi vastaajat määrittelivät yrityksen imagon vahvistamisen. Toiseksi tärkeimmäksi tehtäväksi ilmoitettiin uusasiakashankinta ja kolmanneksi myynnin tukeminen. “Yrityksen imagon vahvistaminen” on siis vastanneiden … [Lue lisää…]

Posted in: Markkinointi, Myynti Tagged: verkkomarkkinointi, viestintä

Miksi blogi on välttämättömyys monimutkaisten tuotteiden ja palveluiden myyjälle

24.02.2010 by Pekka Sahlsten Leave a Comment

Asiakkaat osaavat hankkia tietoa. Internet on pullollaan tietoa tuotteista, palveluista ja eri ratkaisuvaihtoehdoista.  Ostajat osaavat vertailla kilpailijoiden tuotteita ilman myyjiäkin. Kun on kyse monimutkaisista tuotteista tai palveluista, viettää asiakas luultavimmin runsaasti aikaa internetissä tekemässä tätä taustatutkimusta. Eikö olisi siis järkevää varmistaa, että potentiaalinen asiakas viettää leijonanosan ajasta juuri sinun yrityksesi sivuilla? Tähän päämäärään paras väline … [Lue lisää…]

Posted in: Markkinointi Tagged: asiakashankinta, blogit, verkkomarkkinointi
« Previous 1 2 3 4 … 9 Next »

Etsi blogista

Aiheet

  • Asiakkuudenhallinta (28)
  • Blogi (54)
  • CRM (14)
  • Dynamics CRM (3)
  • Markkinointi (53)
  • Markkinointiautomaatio (4)
  • Myynnin johtaminen (53)
  • Myynti (36)

Arkisto

Suosituimmat (viim. 30 pv.)

  • Mikä ihmeen Myynti 2.0?
  • Asiakkuudenhallinta eli CRM – mistä oikein on kysymys?
  • Ratkaisumyyjän pahin virhe
  • Asiakaskeskeisen myyjän 3 roolia

Uusimmat kirjoitukset

  • Markkinointiautomaatiota matkailualalle
  • CRM VUONNA 2019
  • Markkinointiautomaatio ja asiakkuudenhallinta – välttämätön liitto?

Viimeisimmät kommentit

  • Pasi Silvennoinen on Miten myynnin johtaminen on kehittynyt 80 vuodessa?
  • Ville Kinanen on Mistä aloittaisin markkinointiautomaation kehittämisen?
  • Nicolas Fogelholm on Asiakkuudenhallinta eli CRM – mistä oikein on kysymys?

Avainsanat

arvolupaus asiakashankinta asiantuntija myyjänä blogit CRM-järjestelmä Facebook Geoffrey Moore Google johtaminen liidien tuottaminen Markkinoinnin automatiosointi myyjän palkitseminen myynnin kehittäminen Myynti myyntikulttuuri myyntiorganisaatio myyntiprosessi ostoprosessi palveluiden myynti ratkaisumyynti Sales 2.0 Software Sales Camp sosiaalinen media Suomen Paras Myyntiorganisaatio Tekes teleprospektointi ulkoistus verkkomarkkinointi viestintä Yleistä

Copyright © 2023 Myynti 2.0 Blogi.

Omega WordPress Theme by ThemeHall