• Etusivu
  • Tietoa blogista
  • Ota yhteyttä
  • Crementum

Myynti 2.0 Blogi

Asiakkuudenhallinta, markkinointi, markkinointiautomaatio, myynnin johtaminen, myynti ja CRM

Markkinointi

Käyttävätkö myyjäsi aikaansa väärin? Ja kenen on syy…?

01.08.2009 by Pekka Sahlsten Leave a Comment

Puhelin on käytännössä paras tapa tavoittaa asiakasyritysten päättäjiä. Valitettavasti vain kallispalkkaisten konsultoivan myynnin osaajien pakottaminen prospektointiin eli liidien etsimiseen soittamalla “kylmäsoittoja” on todella tehotonta ja kallista työajan väärinkäyttöä. Toisaalta on mielenkiintoista, että myyjien oletetaan soittavan “kylmäsoittoja”, mutta heiltä ei odoteta mitään muuta panosta myyntiliidien tuottamiseen. Jos pyytäisit myyjiäsi ylläpitämään yrityksen www-sivua tai suunnittelemaan suoramarkkinointikampanjaa, he … [Lue lisää…]

Posted in: Blogi, Markkinointi Tagged: asiakashankinta, teleprospektointi

Tavoitteellinen B2B-markkinointi ratkaisumyynnissä – mitä se on?

23.07.2009 by Pekka Sahlsten Leave a Comment

Olen viettänyt toistakymmentä vuotta vaativan ratkaisumyynnin parissa useissa eri yrityksissä. Myyntiurani varrella olen nähnyt monia yritysilmeen muutoksia, brandinrakennusyrityksiä ja markkinointikampanjoita. Monet näistä toinenpiteistä eivät ole olleet mitenkään erityisen onnistuneita, vaikka rahaa niihin on joskus palanut melkoisestikin. B2B-ratkaisumyynnissä ei esimerkiksi tarvita kuluttajabrändin kaltaista tunnettuutta, vaan riittää, kun yrityksen usein melko suppeakin kohderyhmä tuntee ja luottaa yritykseen. … [Lue lisää…]

Posted in: Blogi, Markkinointi Tagged: liidien tuottaminen, ratkaisumyynti

Ryanair on aika sissi

22.07.2009 by Pekka Sahlsten Leave a Comment

Tämä kirjoitus ei liity blogin aiheeseen kovin läheisesti, mutta jälleen on Ryanair uutisissa – taitaa olla lähes ainoa lentoyhtiö, josta nykyään uutisoidaan muustakin syystä kuin taloudellisista ta muista turmista johtuen. Kauppalehti kertoi STT:n uutisesta (koskien seisomapaikkoja lennoilla) nettisivullaan näin: Halpalentoyhtiö Ryanairin mukaan lentokoneen seisomapaikat saavat kannatusta matkustajilta. Yhtiö teetti aiheesta nettikyselyn. Vastanneista 60 prosenttia oli … [Lue lisää…]

Posted in: Blogi, Markkinointi Tagged: viestintä

Kannattaako systemaattinen prospektointi?

21.07.2009 by Pekka Sahlsten 1 Comment

Sales Benchmark Index on tutkinut maailman parhaiden myyntiorganisaatioiden toimintaa raportissaan “Best Practices of World-class Sales Organizations”. Yksi osa-alueista, joilla maailman parhaat myyntiorganisaatiot ovat aimo harppauksen edellä heikommin menestyviä kilpailijoitansa, on prospektointi ja myyntivihjeiden tuottaminen. Kuinka suuri osuus sinun yrityksesi myyntisuppiloon päätyvistä myyntivihjeistä tulee kenttämyyjiltäsi? Maailman parhailla myyntiorganisaatiot luottavat selvästi vähemmän kenttämyyjien itsensä löytämiin myyntivihjeisiin markkinoinnin … [Lue lisää…]

Posted in: Blogi, Markkinointi Tagged: asiakashankinta, liidien tuottaminen

Miksi kirjoitan tätä blogia?

20.07.2009 by Pekka Sahlsten Leave a Comment

Tämän blogin käynnistämiseen on syynä toisaalta myynnin kentässä ja asiakkaiden ostokäyttäytymisessä viime vuosina huomaamani muutokset ja toisaalta löytämäni uudet tavat tehdä asioita myynnissä. Näihin uusiin asioihin liittyy vahvasti myös uusien web-palveluiden ja -teknologioiden tuomat mahdollisuudet. Blogin nimi on suomalainen käännös pääosin USA:ssa paljon viimeaikoina keskustellusta “Sales 2.0” -käsitteestä, jossa versionumero “2.0” viittaa kehittyneempään tapaan toimia … [Lue lisää…]

Posted in: Blogi, Markkinointi Tagged: myynnin kehittäminen, ostoprosessi, ratkaisumyynti, Sales 2.0
« Previous 1 … 8 9

Etsi blogista

Aiheet

  • Asiakkuudenhallinta (28)
  • Blogi (54)
  • CRM (14)
  • Dynamics CRM (3)
  • Markkinointi (53)
  • Markkinointiautomaatio (4)
  • Myynnin johtaminen (53)
  • Myynti (36)

Arkisto

Suosituimmat (viim. 30 pv.)

  • Asiakkuudenhallinta eli CRM – mistä oikein on kysymys?
  • Mikä ihmeen Myynti 2.0?
  • Asiakaskeskeisen myyjän 3 roolia
  • Ratkaisumyyjän pahin virhe

Uusimmat kirjoitukset

  • Markkinointiautomaatiota matkailualalle
  • CRM VUONNA 2019
  • Markkinointiautomaatio ja asiakkuudenhallinta – välttämätön liitto?

Viimeisimmät kommentit

  • Pasi Silvennoinen on Miten myynnin johtaminen on kehittynyt 80 vuodessa?
  • Ville Kinanen on Mistä aloittaisin markkinointiautomaation kehittämisen?
  • Nicolas Fogelholm on Asiakkuudenhallinta eli CRM – mistä oikein on kysymys?

Avainsanat

arvolupaus asiakashankinta asiantuntija myyjänä blogit CRM-järjestelmä Facebook Geoffrey Moore Google johtaminen liidien tuottaminen Markkinoinnin automatiosointi myyjän palkitseminen myynnin kehittäminen Myynti myyntikulttuuri myyntiorganisaatio myyntiprosessi ostoprosessi palveluiden myynti ratkaisumyynti Sales 2.0 Software Sales Camp sosiaalinen media Suomen Paras Myyntiorganisaatio Tekes teleprospektointi ulkoistus verkkomarkkinointi viestintä Yleistä

Copyright © 2023 Myynti 2.0 Blogi.

Omega WordPress Theme by ThemeHall