CRM edellä puuhun

Erilaiset tutkimukset kertovat, että suuri(n) (18 – 70 %!) osa yritysten CRM-projekteista epäonnistuu. Ihme, että joku yritys ylipäänsä uskaltaa aloittaa uuden projektin! Miksi CRM-projektit sitten epäonnistuvat? Unohtakaamme suosiolla ajat, jolloin suurin osa CRM-järjestelmistä tehtiin räätälöityinä projekteina. Nykyisin lähes jokainen CRM-projekti voidaan toteuttaa valmistuotetta pohjana käyttäen, pilvellä tai ilman. Teknologiariski ei siten mielestäni näyttele kovin suurta … [Lue lisää…]

Hyvä ostokokemus – parempi asiakas

Mikä saa asiakkaan ostamaan yritykseltäsi yhä uudelleen? Onko se yrityksesi maine ja brändi, tuotteesi ja palvelusi erinomaisuus vai hinta-laatu-suhde? Vai jotakin aivan muuta? Kokemusta rikkaampi Tuoreen n. 2400 yrityksessä tehdyn tutkimuksen mukaan näilläkin seikoilla on huomattava vaikutus. Itse asiassa ne muodostavat yhdessä hieman alle puolet kaikista tekijöistä, joiden vaikutuksesta asiakkaiden lojaalisuus yritystäsi kohtaan rakentuu. Mutta … [Lue lisää…]