• Etusivu
  • Tietoa blogista
  • Ota yhteyttä
  • Crementum

Myynti 2.0 Blogi

Asiakkuudenhallinta, markkinointi, markkinointiautomaatio, myynnin johtaminen, myynti ja CRM

Suomen Paras Myyntiorganisaatio

Mikä on B2B-yrityksen tärkein toiminto?

31.08.2010 by Pekka Sahlsten Leave a Comment

Kun kerran tämän blogin aihe on kaikkien tiedossa, ei ole myöskään vaikea päätellä, mikä on näkemykseni otsikon kysymykseen. Aivan oikein, mielestäni myynti on B2B-yrityksen tärkein toiminto. Vaikka minusta tämän pitäisi tajuta jokainen, jolla on vähänkään maalaisjärkeä eikä asiaan oikeastaan tarvita perusteluja, annettakoon ne tässä kuitenkin: Jo osakeyhtiölain mukaan yrityksen olemassaolon tarkoitus on tuottaa voittoa, mikä … [Lue lisää…]

Posted in: Markkinointi, Myynti Tagged: johtaminen, liidien tuottaminen, myyntikulttuuri, myyntiorganisaatio, Suomen Paras Myyntiorganisaatio

Voiko hyvä myyntiorganisaatio olla asiakkaan mielestä huono asia?

21.06.2010 by Pekka Sahlsten 2 Comments

Olen kevään ja alkukesän aikana rekrytoidessani osallistujia Suomen Paras Myyntiorganisaatio –kilpailuun keskustellut monen myyntijohtajan kanssa siitä, mitä hyvä myyntiorganisaatio yritykselle merkitsee. Yllätyksekseni ovat jotkut heistä aprikoineet, mitä asiakkaat mahtavat ajatella, jos heidän yrityksensä profiloituu hyväksi myyntiorganisaatioksi. Onpa eräs myyntijohtaja sanonut suoraan, ettei heillä ole halua olla asiakkaan silmissä hyvä myyntiorganisaatio! Miksi pelätään, että asiakas ei … [Lue lisää…]

Posted in: Myynnin johtaminen Tagged: myyntikulttuuri, myyntiprosessi, ostoprosessi, Suomen Paras Myyntiorganisaatio

Asiakkaatkin pitävät tehokkaasta myyntiorganisaatiosta

20.05.2010 by Pekka Sahlsten 3 Comments

Äsken kirjoitin konsulttiyritö McKinseyn tuoreesta tutkimuksesta, jossa haastateltiin yli 1200 erikokoisten yritysten korkean teknologian tuotteiden ja palveluiden ostopäättäjää USA:ssa ja Länsi-Euroopassa. Otin esille tutkimuksessa esiin tulleet myyjien tekemät suurimmat virheet. Nyt voisimme hieman tarkastella, mitä asiakkaat arvostavat myyjissä. McKinsey kirjoittaa tutkimustuloksista seuraavasti: Yet when we examined what actually determined how customers rated a vendor’s overall … [Lue lisää…]

Posted in: Myynnin johtaminen Tagged: myynnin kehittäminen, Suomen Paras Myyntiorganisaatio

Ratkaisujen myynti on koko organisaation asia

11.03.2010 by Pekka Sahlsten Leave a Comment

Monimutkaisten palveluiden ja ratkaisujen myynti vaatii erityistä osaamista paitsi myynniltä, myös koko toimittavalta organisaatiolta. Myyntityö ei kuitenkaan vaadi pelkkää taitoa, vaan lisäksi oikeaa asennetta. Organisaation oikeaa myynnillistä asennetta voidaan sanoa hyväksi myyntikulttuuriksi. Hyvä myyntikulttuuri taas merkitsee käytännössä muun muassa myyntitaitojen omaksumista läpi koko organisaation huippuasiantuntijasta toimitusjohtajaan – yksinäisen myyjän sankariteot eivät enää riitä. Mitä monimutkaisemmasta … [Lue lisää…]

Posted in: Myynnin johtaminen Tagged: johtaminen, myyntiprosessi, ratkaisumyynti, Suomen Paras Myyntiorganisaatio

Etsi blogista

Aiheet

  • Asiakkuudenhallinta (28)
  • Blogi (54)
  • CRM (14)
  • Dynamics CRM (3)
  • Markkinointi (53)
  • Markkinointiautomaatio (4)
  • Myynnin johtaminen (53)
  • Myynti (36)

Arkisto

Suosituimmat (viim. 30 pv.)

  • Asiakkuudenhallinta eli CRM – mistä oikein on kysymys?
  • Mikä ihmeen Myynti 2.0?
  • Asiakaskeskeisen myyjän 3 roolia
  • Ratkaisumyyjän pahin virhe

Uusimmat kirjoitukset

  • Markkinointiautomaatiota matkailualalle
  • CRM VUONNA 2019
  • Markkinointiautomaatio ja asiakkuudenhallinta – välttämätön liitto?

Viimeisimmät kommentit

  • Pasi Silvennoinen on Miten myynnin johtaminen on kehittynyt 80 vuodessa?
  • Ville Kinanen on Mistä aloittaisin markkinointiautomaation kehittämisen?
  • Nicolas Fogelholm on Asiakkuudenhallinta eli CRM – mistä oikein on kysymys?

Avainsanat

arvolupaus asiakashankinta asiantuntija myyjänä blogit CRM-järjestelmä Facebook Geoffrey Moore Google johtaminen liidien tuottaminen Markkinoinnin automatiosointi myyjän palkitseminen myynnin kehittäminen Myynti myyntikulttuuri myyntiorganisaatio myyntiprosessi ostoprosessi palveluiden myynti ratkaisumyynti Sales 2.0 Software Sales Camp sosiaalinen media Suomen Paras Myyntiorganisaatio Tekes teleprospektointi ulkoistus verkkomarkkinointi viestintä Yleistä

Copyright © 2023 Myynti 2.0 Blogi.

Omega WordPress Theme by ThemeHall