• Etusivu
  • Tietoa blogista
  • Ota yhteyttä
  • Crementum

Myynti 2.0 Blogi

Asiakkuudenhallinta, markkinointi, markkinointiautomaatio, myynnin johtaminen, myynti ja CRM

Blogi

Käyttävätkö myyjäsi aikaansa väärin? Ja kenen on syy…?

01.08.2009 by Pekka Sahlsten Leave a Comment

Puhelin on käytännössä paras tapa tavoittaa asiakasyritysten päättäjiä. Valitettavasti vain kallispalkkaisten konsultoivan myynnin osaajien pakottaminen prospektointiin eli liidien etsimiseen soittamalla “kylmäsoittoja” on todella tehotonta ja kallista työajan väärinkäyttöä. Toisaalta on mielenkiintoista, että myyjien oletetaan soittavan “kylmäsoittoja”, mutta heiltä ei odoteta mitään muuta panosta myyntiliidien tuottamiseen. Jos pyytäisit myyjiäsi ylläpitämään yrityksen www-sivua tai suunnittelemaan suoramarkkinointikampanjaa, he … [Lue lisää…]

Posted in: Blogi, Markkinointi Tagged: asiakashankinta, teleprospektointi

Kuka tietää eniten sinusta ja bisneksistäsi?

27.07.2009 by Pekka Sahlsten 2 Comments

Sunnuntain 26.7. Helsingin Sanomien Sunnuntaisivujen jutta Amazon.com:in suorittamasta Orwell-kirjojen poistamisesta Kindle-lukulaitteista mainitsi myös Twitter-hakkeroinnin, jossa Twitterin luottamuksellisia dokumentteja saatiin kaapattua mm. Googlen Gmailista. Tämä juttu sai minut ajattelemaan, kuinka paljon Google itse asiassa “tietää” minusta ja yrityksestäni. Google tietää, mitä olen hakenut webistä, mistä asioista olen kiinnostunut ja millä web-sivuilla olen käynyt 2000-luvulla. Kaikki yksityissähköpostini … [Lue lisää…]

Posted in: Blogi Tagged: Google, sosiaalinen media

Mikä ihmeen Myynti 2.0?

27.07.2009 by Pekka Sahlsten Leave a Comment

Myynti 2.0 on suomalainen vastine käsitteelle Sales 2.0. Sales 2.0 tarkoittaa sellaisten innovatiivisten myyntikäytäntöjen omaksumista, joilla tuotetaan arvoa sekä ostajalle että myyjälle ja joka tyypillisesti hyödyntää uusia internetpohjaisia palveluita ja Web 2.0-teknologiaa. Sales 2.0-käytännöt yhdistävät prosessinomaisen toiminnan yhteistyöhön perustuviin asiakassuhteisiin käyttäen tuottavimpia ja tehokkaimpia myyntiresursseja asiakkaan tarpeiden täyttämiseen. Tämä lähestymistapa tuottaa parempia, paremmin ennustettavia ja … [Lue lisää…]

Posted in: Blogi Tagged: myyntiprosessi, ostoprosessi, Sales 2.0

Tämän blogin uusi osoite on "www.myynti20.fi"

25.07.2009 by Pekka Sahlsten 1 Comment

Tämä blogi löytyy nyt virallisesti osoitteesta www.myynti20.fi. P.S. Jostain syystä pelkkä “myynti20.fi” ei vielä toimi.

Posted in: Blogi Tagged: Yleistä

Suomenkielisten businesskirjojen hinnat ovat päättömiä

24.07.2009 by Pekka Sahlsten Leave a Comment

Kävin tänään kirjakaupassa businesskirjojen hyllyllä lähes ostoaikeissa. Hyllyssä olikin kourallinen sopivia opuksia, joista olisin voinut valita, mutta… niiden hinnat olivat haarukassa 68-72 euroa. Samalla hinnalla kantaa Amazon kotiini parhaimmassa tapauksessa 4-5 vähintään yhtä hyvää kirjaa! En sitten ostanut ensimmäistäkään opusta. Kotiin päästyäni suuntasin selaimen osoitteeseen www.helmet.fi ja varasin seuraavat opukset ilmaiselle koeajolle: Pölli tästä. 2 … [Lue lisää…]

Posted in: Blogi Tagged: Yleistä

Tavoitteellinen B2B-markkinointi ratkaisumyynnissä – mitä se on?

23.07.2009 by Pekka Sahlsten Leave a Comment

Olen viettänyt toistakymmentä vuotta vaativan ratkaisumyynnin parissa useissa eri yrityksissä. Myyntiurani varrella olen nähnyt monia yritysilmeen muutoksia, brandinrakennusyrityksiä ja markkinointikampanjoita. Monet näistä toinenpiteistä eivät ole olleet mitenkään erityisen onnistuneita, vaikka rahaa niihin on joskus palanut melkoisestikin. B2B-ratkaisumyynnissä ei esimerkiksi tarvita kuluttajabrändin kaltaista tunnettuutta, vaan riittää, kun yrityksen usein melko suppeakin kohderyhmä tuntee ja luottaa yritykseen. … [Lue lisää…]

Posted in: Blogi, Markkinointi Tagged: liidien tuottaminen, ratkaisumyynti
« Previous 1 … 7 8 9 Next »

Etsi blogista

Aiheet

  • Asiakkuudenhallinta (28)
  • Blogi (54)
  • CRM (14)
  • Dynamics CRM (3)
  • Markkinointi (53)
  • Markkinointiautomaatio (4)
  • Myynnin johtaminen (53)
  • Myynti (36)

Arkisto

Suosituimmat (viim. 30 pv.)

  • Asiakkuudenhallinta eli CRM – mistä oikein on kysymys?
  • Ratkaisumyyjän pahin virhe
  • Mitä on prospektointi?
  • Milloin on paras aika soittaa liidien perään?

Uusimmat kirjoitukset

  • Markkinointiautomaatiota matkailualalle
  • CRM VUONNA 2019
  • Markkinointiautomaatio ja asiakkuudenhallinta – välttämätön liitto?

Viimeisimmät kommentit

  • Pasi Silvennoinen on Miten myynnin johtaminen on kehittynyt 80 vuodessa?
  • Ville Kinanen on Mistä aloittaisin markkinointiautomaation kehittämisen?
  • Nicolas Fogelholm on Asiakkuudenhallinta eli CRM – mistä oikein on kysymys?

Avainsanat

arvolupaus asiakashankinta asiantuntija myyjänä blogit CRM-järjestelmä Facebook Geoffrey Moore Google johtaminen liidien tuottaminen Markkinoinnin automatiosointi myyjän palkitseminen myynnin kehittäminen Myynti myyntikulttuuri myyntiorganisaatio myyntiprosessi ostoprosessi palveluiden myynti ratkaisumyynti Sales 2.0 Software Sales Camp sosiaalinen media Suomen Paras Myyntiorganisaatio Tekes teleprospektointi ulkoistus verkkomarkkinointi viestintä Yleistä

Copyright © 2023 Myynti 2.0 Blogi.

Omega WordPress Theme by ThemeHall