• Etusivu
  • Tietoa blogista
  • Ota yhteyttä
  • Crementum

Myynti 2.0 Blogi

Asiakkuudenhallinta, markkinointi, markkinointiautomaatio, myynnin johtaminen, myynti ja CRM

Myynnin johtaminen

Myynti 2.0 suosittelee: Epistola / Myynti on tuotantoprosessi

01.03.2010 by Pekka Sahlsten Leave a Comment

Systemaattisesta myynnin ohjauksesta kiinnostuneiden kannattaa tutustua Myynti on tuotantoprosessi -artikkelisarjaan eCraftin blogissa. Tässä vähän esimakua: Uuden näkökulman ongelman ratkaisemiseen tarjoaa lean manufacturing. Lean -näkökulmasta myyntiprosessin voi nähdä tuotantoprosessina, joka valmistaa Deal -nimisiä tuotteita. Sarjassa tähän mennessä ilmestynyt: Myynti on tuotantoprosessi: Lyhyt alustus aiheeseen  Myynti on tuotantoprosessi: Ongelma ja ratkaisuehdotus  Myynti on tuotantoprosessi: Kuinka motivoit myyjät?  … [Lue lisää…]

Posted in: Myynnin johtaminen Tagged: johtaminen, myynnin kehittäminen, myyntiprosessi

Aikainen lintu nappaa madon – useimmiten

26.02.2010 by Pekka Sahlsten Leave a Comment

Kirjoittaja: Petteri Laine, CustomerCentric Sellling Finland Myyntiprosessi on vaiheittainen tapahtumaketju asiakkaan ja myyjän välillä. Kun prosessi etenee oikein, asiakas haluaa itse ostaa. Myyjän ei siten tarvitse käyttää korkeapainetekniikkaa, vaan hän  on asiakkaan opas liiketoiminnan kehittämiseen ja ratkaisuihin. Myyjä antaa asiakkaan ostaa, eikä tyrkytä mitään. Ratkaisumyyntiprosessin tulee alkaa jo paljon ennen kuin asiakas on ylipäänsä päättänyt … [Lue lisää…]

Posted in: Myynnin johtaminen Tagged: myynnin kehittäminen, myyntiprosessi, ratkaisumyynti

Prosessit, mittaaminen ja toistettavat suoritukset

17.02.2010 by Pekka Sahlsten Leave a Comment

Miksi myynti on alue, jonne prosessiajattelu, toiminnan mittaaminen ja toistettavat toimintamallit saadaan viimeisenä kaikista organisaation osista? Käytännössähän kaikki muut yritysten osastot noudattavat jotakin yleisesti hyväksyttyä standarditoimintamallia. Niillä on Leania, Six Sigmaa ja ISO 9000:aa. Miksi siis myyntiä ei johdeta samoin? Puuttuuko jotain? On helppo tunnistaa myyntiprosessin puutosoireet yrityksissä. Esimerkkinä olkoon vaikkapa tyypillinen vaikeus ennustaa, milloin … [Lue lisää…]

Posted in: Asiakkuudenhallinta, Myynnin johtaminen Tagged: johtaminen, myynnin kehittäminen, myyntiprosessi

Eikö asiakas ymmärrä sinua?

20.01.2010 by Pekka Sahlsten 1 Comment

Käsissäsi on mullistava teknologia, joka on niin hyödyllinen, että vain tyhmä asiakas jättäisi sen ostamatta. Jostain kumman syystä näitä tyhmiä asiakkaita vain tuntuu riittävän, sillä kukaan ei tunnu oikein ymmärtävän tuotteesi hyödyllisyyttä. Itse asiassa tuntuu siltä, ettei suurin osa potentiaalisista asiakkaista taida ymmärtää ollenkaan, mistä asiasta ylipäänsä edes puhut. Nämä ovat selviä merkkejä monia teknovetoisia … [Lue lisää…]

Posted in: Myynnin johtaminen, Myynti Tagged: asiakashankinta, ratkaisumyynti, viestintä

Miten myyntiä tulisi oikein johtaa?

18.09.2009 by Pekka Sahlsten 1 Comment

Myynnin johtaminen on selkeästi noussut tarkastelun alle yhä useammassa yrityksessä (tai ainakin niin soisi tapahtuvan). Aiheesta on myös ilmestynyt suomeksi viime aikoina useampia kirjoja. Ystäväni Petteri Laine (CustomerCentric Selling Finland Oy) kantoi oman kortensa kekoon ja kirjoitti taannoin erinomaisen tekstin tavoitteellisen myynnin johtamisesta Yrittäjälinjan blogiin. Julkaisen sen tässä uudelleen hänen luvallaan. Tavoitteet eivät riitä, niitä … [Lue lisää…]

Posted in: Myynnin johtaminen Tagged: johtaminen, myynnin kehittäminen, Myynti
« Previous 1 … 8 9

Etsi blogista

Aiheet

  • Asiakkuudenhallinta (28)
  • Blogi (54)
  • CRM (14)
  • Dynamics CRM (3)
  • Markkinointi (53)
  • Markkinointiautomaatio (4)
  • Myynnin johtaminen (53)
  • Myynti (36)

Arkisto

Suosituimmat (viim. 30 pv.)

  • Asiakkuudenhallinta eli CRM – mistä oikein on kysymys?
  • Mikä ihmeen Myynti 2.0?
  • Asiakaskeskeisen myyjän 3 roolia
  • Ratkaisumyyjän pahin virhe

Uusimmat kirjoitukset

  • Markkinointiautomaatiota matkailualalle
  • CRM VUONNA 2019
  • Markkinointiautomaatio ja asiakkuudenhallinta – välttämätön liitto?

Viimeisimmät kommentit

  • Pasi Silvennoinen on Miten myynnin johtaminen on kehittynyt 80 vuodessa?
  • Ville Kinanen on Mistä aloittaisin markkinointiautomaation kehittämisen?
  • Nicolas Fogelholm on Asiakkuudenhallinta eli CRM – mistä oikein on kysymys?

Avainsanat

arvolupaus asiakashankinta asiantuntija myyjänä blogit CRM-järjestelmä Facebook Geoffrey Moore Google johtaminen liidien tuottaminen Markkinoinnin automatiosointi myyjän palkitseminen myynnin kehittäminen Myynti myyntikulttuuri myyntiorganisaatio myyntiprosessi ostoprosessi palveluiden myynti ratkaisumyynti Sales 2.0 Software Sales Camp sosiaalinen media Suomen Paras Myyntiorganisaatio Tekes teleprospektointi ulkoistus verkkomarkkinointi viestintä Yleistä

Copyright © 2023 Myynti 2.0 Blogi.

Omega WordPress Theme by ThemeHall