• Etusivu
  • Tietoa blogista
  • Ota yhteyttä
  • Crementum

Myynti 2.0 Blogi

Asiakkuudenhallinta, markkinointi, markkinointiautomaatio, myynnin johtaminen, myynti ja CRM

Myynti

Tuotemyyjä on kuoleva rotu!

05.10.2010 by Pekka Sahlsten Leave a Comment

Näin siteerasi viime viikolla Epistola-blogissa Jörgen Westerling palvelu- ja ratkaisumyynnin asiantuntijaa Petteri Lainetta kirjoituksessaan aiheesta palvelumyynnin systemaattinen johtaminen. Jörgen kirjoittaa mm. näin: Asiantuntijapalvelujen ja räätälöityjen ratkaisujen myynti puolestaan merkitsee kuukausien myyntiponnistusta, lukuisten asiantuntijoiden osallistumista jo määrittely- ja tarjousvaiheessa sekä suurta määrää viestintää ja dokumentointia. Siksi tehokas palvelumyynti pohjautuu järjestelmään, jota kaikki käyttävät. Minkälainen tällainen järjestelmä … [Lue lisää…]

Posted in: Myynnin johtaminen Tagged: blogit, Myynti, myyntiprosessi, palveluiden myynti, ratkaisumyynti

4 tapaa ottaa suosituksista kaikki hyöty irti

04.06.2010 by Pekka Sahlsten 1 Comment

Asiakkaat, jotka ovat ostaneet yritykseltäsi, ovat mitä suurimmalla todennäköisyydellä myös sitä mieltä, että he tekivät oikean ratkaisun. Monet haluavat osoittaa tämän myös muille ja auttavat mielellään myyjäänsä löytämään uusia asiakkaita. Valitettavan usein kuitenkin niin yritykset kuin yksittäiset myyjätkin laiminlyövät tehokkaan suositusten hankkimisen olemassaolevilta asiakkailtaan. He eivät usein muista pyytää suosituksia ollenkaan, ei ainakaan siten, että … [Lue lisää…]

Posted in: Myynnin johtaminen Tagged: asiakashankinta, myyjän palkitseminen, Myynti, myyntiprosessi

Ratkaisumyyjän 7 askelta menestykseen

03.06.2010 by Pekka Sahlsten 2 Comments

Käy tilanteeseen sopivaa keskustelua tuote-esittelyjen sijaan. Parhaat myyntitapaamiset perustuvat keskusteluun, jonka päämääränä on asiakkaan ymmärtäminen paremmin. Kysy relevantteja kysymyksiä, joilla saat aikaan keskustelua asiakkaan kanssa. Myyjät pyrtkivät usein osoittamaan asiantuntemuksensa tarjoamalla omia mielipiteitään asiakkaalle. Asiakkaat ovat kuitenkin paljon kiinnostuneempia, kun kysyt heiltä älykkäitä kysymyksiä, joihin he osaavat vastata. Keskity ratkomaan asiakkaan ongelmia, sillä näin rakennat … [Lue lisää…]

Posted in: Myynnin johtaminen Tagged: Myynti, ratkaisumyynti

Mitä tekemistä sosiaalisella medialla ja myynnillä on toistensa kanssa?

17.02.2010 by Pekka Sahlsten Leave a Comment

CustomerCentric Selling on tuottanut tämän lyhyen mainosviedon uuden kirjansa “Rethinking the Sales Cycle” mainostamiseksi. Vanhan koulun myyntimiehet törmäävät tässä The Office -sarjan tyylin tehdyssä parodiassa valistuneeseen ostajaan ja mm. sosiaalisen median voimaan. [youtube=http://www.youtube.com/watch?v=oly2SwxLAJk]

Posted in: Markkinointi, Myynti Tagged: Myynti, myyntiprosessi, sosiaalinen media

Miten myyntiä tulisi oikein johtaa?

18.09.2009 by Pekka Sahlsten 1 Comment

Myynnin johtaminen on selkeästi noussut tarkastelun alle yhä useammassa yrityksessä (tai ainakin niin soisi tapahtuvan). Aiheesta on myös ilmestynyt suomeksi viime aikoina useampia kirjoja. Ystäväni Petteri Laine (CustomerCentric Selling Finland Oy) kantoi oman kortensa kekoon ja kirjoitti taannoin erinomaisen tekstin tavoitteellisen myynnin johtamisesta Yrittäjälinjan blogiin. Julkaisen sen tässä uudelleen hänen luvallaan. Tavoitteet eivät riitä, niitä … [Lue lisää…]

Posted in: Myynnin johtaminen Tagged: johtaminen, myynnin kehittäminen, Myynti

Myyminen taantumassa, taisteluako?

17.08.2009 by Pekka Sahlsten Leave a Comment

Tuija Rummukainen, yritysvalmentaja ja kirjailija, kirjoittaa 13.8.2009 Yrittäjälinjassa julkaistussa artikkelissaan Taistele taantumaa vastaan! myynnin ja myyntiosaamisen tärkeydestä taantumassa. Ammattitaitoisessa myynnissä on kyse aina siitä, että miettii, kuinka voi auttaa omaa asiakasta mahdollisimman hyvin. Taantuman aikana moni myyjä vähentää oikeaa, tuloksellista työtään. Millään tuotteella tai palvelulla ei kuitenkaan tehdä mitään, jos kukaan ei sitä myy. Tänä … [Lue lisää…]

Posted in: Myynti Tagged: asiakashankinta, blogit, johtaminen, myynnin kehittäminen, Myynti, myyntiprosessi
1 2 Next »

Etsi blogista

Aiheet

  • Asiakkuudenhallinta (28)
  • Blogi (54)
  • CRM (14)
  • Dynamics CRM (3)
  • Markkinointi (53)
  • Markkinointiautomaatio (4)
  • Myynnin johtaminen (53)
  • Myynti (36)

Arkisto

Suosituimmat (viim. 30 pv.)

  • Mikä ihmeen Myynti 2.0?
  • Asiakkuudenhallinta eli CRM – mistä oikein on kysymys?
  • Ratkaisumyyjän pahin virhe
  • Asiakaskeskeisen myyjän 3 roolia

Uusimmat kirjoitukset

  • Markkinointiautomaatiota matkailualalle
  • CRM VUONNA 2019
  • Markkinointiautomaatio ja asiakkuudenhallinta – välttämätön liitto?

Viimeisimmät kommentit

  • Pasi Silvennoinen on Miten myynnin johtaminen on kehittynyt 80 vuodessa?
  • Ville Kinanen on Mistä aloittaisin markkinointiautomaation kehittämisen?
  • Nicolas Fogelholm on Asiakkuudenhallinta eli CRM – mistä oikein on kysymys?

Avainsanat

arvolupaus asiakashankinta asiantuntija myyjänä blogit CRM-järjestelmä Facebook Geoffrey Moore Google johtaminen liidien tuottaminen Markkinoinnin automatiosointi myyjän palkitseminen myynnin kehittäminen Myynti myyntikulttuuri myyntiorganisaatio myyntiprosessi ostoprosessi palveluiden myynti ratkaisumyynti Sales 2.0 Software Sales Camp sosiaalinen media Suomen Paras Myyntiorganisaatio Tekes teleprospektointi ulkoistus verkkomarkkinointi viestintä Yleistä

Copyright © 2023 Myynti 2.0 Blogi.

Omega WordPress Theme by ThemeHall