• Etusivu
  • Tietoa blogista
  • Ota yhteyttä
  • Crementum

Myynti 2.0 Blogi

Asiakkuudenhallinta, markkinointi, markkinointiautomaatio, myynnin johtaminen, myynti ja CRM

palveluiden myynti

Tuotemyyjä on kuoleva rotu!

05.10.2010 by Pekka Sahlsten Leave a Comment

Näin siteerasi viime viikolla Epistola-blogissa Jörgen Westerling palvelu- ja ratkaisumyynnin asiantuntijaa Petteri Lainetta kirjoituksessaan aiheesta palvelumyynnin systemaattinen johtaminen. Jörgen kirjoittaa mm. näin: Asiantuntijapalvelujen ja räätälöityjen ratkaisujen myynti puolestaan merkitsee kuukausien myyntiponnistusta, lukuisten asiantuntijoiden osallistumista jo määrittely- ja tarjousvaiheessa sekä suurta määrää viestintää ja dokumentointia. Siksi tehokas palvelumyynti pohjautuu järjestelmään, jota kaikki käyttävät. Minkälainen tällainen järjestelmä … [Lue lisää…]

Posted in: Myynnin johtaminen Tagged: blogit, Myynti, myyntiprosessi, palveluiden myynti, ratkaisumyynti

Onko asiakkaasi tyhmä?

16.04.2010 by Pekka Sahlsten Leave a Comment

Vaikken olekaan kovin usein neuvotteluissa ostajan roolissa, tapahtuu kuitenkin lähes säännönmukaisesti, että myyjä tuntuu puhuvan ikään kuin täysin eri kieltä kuin minä.  Toki myyjä puhuu tyypillisesti suomea ja jopa keskustelunaihe on yleensä minulle ymmärrettävä. Jostain syystä kuitenkin minulle tulee sellainen tunne, että joudun koko ajan kääntämään myyjän käyttämän kielen omalle kielelleni, eikä tällainen simultaanitulkkaus yleensä … [Lue lisää…]

Posted in: Myynnin johtaminen Tagged: arvolupaus, palveluiden myynti, ratkaisumyynti

Asiakkaat ovat yhä parempia ostajia

14.04.2010 by Pekka Sahlsten 3 Comments

Kirjoittanut Petteri Laine, Suomen Paras Myyntiorganisaatio –kilpailun isäntä.  Kun taloudellinen tilanne tiukentuu, ovat asiakkaiden investointirahat tarkassa syynissä. Myymistäkin tärkeämmäksi tulee tällöin ostamisen ymmärtäminen. Keskeinen kysymys kuuluu: Miksi asiakas tarvitsee juuri sen, mitä myyjä tarjoaa? Asiakkaat osaavat ostaa aina vain paremmin Asiakkaat osaavat hankkia tietoa. Internet on pullollaan tietoa tuotteista, palveluista ja eri ratkaisuvaihtoehdoista. Ostajat osaavat … [Lue lisää…]

Posted in: Myynnin johtaminen Tagged: ostoprosessi, palveluiden myynti, ratkaisumyynti

Ratkaisumyyjän pahin virhe

12.04.2010 by Pekka Sahlsten 10 Comments

Mikä on pahin virhe, jonka ratkaisumyyjä voi tehdä? Vastaus: jatkuva ja aggressiivinen kaupan pyytäminen eli “klousaaminen”. Useimmat myynnin ammattilaiset tuntevat lyhenteen ABC – Always Be Closing – joka tarkoittaa vapaasti suomennettuna “pyydä kauppaa aina, kun vain mahdollista”. Monet ovat myös nähneet Alec Baldwinin osasuorituksen klassikkoelokuvassa Glengarry Glen Ross vuodelta 1992 (suom. Myyntitykit). Baldwinin esitys oli … [Lue lisää…]

Posted in: Myynnin johtaminen Tagged: johtaminen, myynnin kehittäminen, myyntiprosessi, ostoprosessi, palveluiden myynti, ratkaisumyynti

Tapaus Directa – voimmeko oppia siitä jotain?

01.04.2010 by Pekka Sahlsten 5 Comments

Directa on sähköisiä hakemistopalveluita tarjoava yritys, jonka toiminnasta – lähinnä markkinoinista sopimuskäytännöistä ja laskutusperusteista – ovat yrityksen asiakkaat tehneet yhteensä 1403 tutkintapyyntöä poliisille. Näihin tutkintapyyntöihin on Directa jättänyt 50 000 sivun vastineen sekä kantelun poliisihallitukselle sekä esitutkintapyynnön keskusrikospoliisille koskien poliisin toimintaa esitutkinnassa. Ottamatta kantaa Directan toiminnan laillisuuteen tai tapaan markkinoida, herättää tämä kohu paljon ajatuksia. Jos … [Lue lisää…]

Posted in: Markkinointi Tagged: Google, palveluiden myynti, viestintä

Poimintoja muista blogeista

17.08.2009 by Pekka Sahlsten Leave a Comment

Petteri Laine on kirjoittanut Yrittäjälinjan blogiin erinomaisen kirjoituksen Teollisuus sukeltaa, mutta palveluissa on mahdollisuus: Menestyäkseen teollisuusyritysten, erityisesti vientiyritysten, on muutettava suhtautumista palveluliiketoimintaan. Yritykset eivät voi rakentaa menestystään pelkkien tuotteiden jakeluun ja odottamiseen suhdanteen kääntymisestä. Osaamista pitää laajentaa palveluihin ja ratkaisukokonaisuuksiin, jotka helpottavat loppuasiakkaan arkea, niin taantumassa kuin sen ulkopuolellakin. Muutos ei synny kuitenkaan helposti – … [Lue lisää…]

Posted in: Markkinointi, Myynti Tagged: blogit, myyntiprosessi, palveluiden myynti

Etsi blogista

Aiheet

  • Asiakkuudenhallinta (28)
  • Blogi (54)
  • CRM (14)
  • Dynamics CRM (3)
  • Markkinointi (53)
  • Markkinointiautomaatio (4)
  • Myynnin johtaminen (53)
  • Myynti (36)

Arkisto

Suosituimmat (viim. 30 pv.)

  • Mikä ihmeen Myynti 2.0?
  • Asiakkuudenhallinta eli CRM – mistä oikein on kysymys?
  • Ratkaisumyyjän pahin virhe
  • Asiakaskeskeisen myyjän 3 roolia

Uusimmat kirjoitukset

  • Markkinointiautomaatiota matkailualalle
  • CRM VUONNA 2019
  • Markkinointiautomaatio ja asiakkuudenhallinta – välttämätön liitto?

Viimeisimmät kommentit

  • Pasi Silvennoinen on Miten myynnin johtaminen on kehittynyt 80 vuodessa?
  • Ville Kinanen on Mistä aloittaisin markkinointiautomaation kehittämisen?
  • Nicolas Fogelholm on Asiakkuudenhallinta eli CRM – mistä oikein on kysymys?

Avainsanat

arvolupaus asiakashankinta asiantuntija myyjänä blogit CRM-järjestelmä Facebook Geoffrey Moore Google johtaminen liidien tuottaminen Markkinoinnin automatiosointi myyjän palkitseminen myynnin kehittäminen Myynti myyntikulttuuri myyntiorganisaatio myyntiprosessi ostoprosessi palveluiden myynti ratkaisumyynti Sales 2.0 Software Sales Camp sosiaalinen media Suomen Paras Myyntiorganisaatio Tekes teleprospektointi ulkoistus verkkomarkkinointi viestintä Yleistä

Copyright © 2023 Myynti 2.0 Blogi.

Omega WordPress Theme by ThemeHall