• Etusivu
  • Tietoa blogista
  • Ota yhteyttä
  • Crementum

Myynti 2.0 Blogi

Asiakkuudenhallinta, markkinointi, markkinointiautomaatio, myynnin johtaminen, myynti ja CRM

johtaminen

Hyviä selityksiä vai hyviä tuloksia?

22.03.2010 by Pekka Sahlsten 1 Comment

Kirjoittanut Petteri Laine, Suomen Paras Myyntiorganisaatio –kilpailun isäntä. Olemme hyviä selittämään, erityisesti itsellemme. Ulkopuolisiin syihin vetoaminen on paras keino suojautua kehitykseltä, sillä silloin ei tarvitse itse asettua alttiiksi arvioinnille. On myös hienoa käydä seminaareissa, koska sinne voi paeta arkea. Sieltä voi käydä poimimassa kosolti uusia ideoita, joita ei tarvitse koskaan viedä käytäntöön. Kurjaa tässä on … [Lue lisää…]

Posted in: Myynnin johtaminen Tagged: johtaminen, myynnin kehittäminen

Ratkaisujen myynti on koko organisaation asia

11.03.2010 by Pekka Sahlsten Leave a Comment

Monimutkaisten palveluiden ja ratkaisujen myynti vaatii erityistä osaamista paitsi myynniltä, myös koko toimittavalta organisaatiolta. Myyntityö ei kuitenkaan vaadi pelkkää taitoa, vaan lisäksi oikeaa asennetta. Organisaation oikeaa myynnillistä asennetta voidaan sanoa hyväksi myyntikulttuuriksi. Hyvä myyntikulttuuri taas merkitsee käytännössä muun muassa myyntitaitojen omaksumista läpi koko organisaation huippuasiantuntijasta toimitusjohtajaan – yksinäisen myyjän sankariteot eivät enää riitä. Mitä monimutkaisemmasta … [Lue lisää…]

Posted in: Myynnin johtaminen Tagged: johtaminen, myyntiprosessi, ratkaisumyynti, Suomen Paras Myyntiorganisaatio

Stalinilainen historiankirjoitus ja epärealistiset tavoitteet

05.03.2010 by Pekka Sahlsten Leave a Comment

Joitakin päiviä sitten erään pienehkön, mutta omalla kapealla alallaan arvostetun IT-yrityksen toimitusjohtaja “vapautettiin tehtävistään” vähän yli puolen vuoden pestin jälkeen. Tässähän ei ole sinänsä mitään yllättävää. Tämä samainen toimitusjohtaja palkattiin viime kesänä näyttävän rekrytointikampanjan tuloksena. Uuden toimitusjohtajan tavoitteeksi asetettiin yrityksen liikevaihdon kasvattaminen kannattavasti yli kuusinkertaiseksi seuraavassa neljässä vuodessa. Mutta mitä tarkoitan tuolla stalinilaisella historiankirjoituksella? Kyseisen … [Lue lisää…]

Posted in: Blogi Tagged: johtaminen, viestintä

Myynti 2.0 suosittelee: Epistola / Myynti on tuotantoprosessi

01.03.2010 by Pekka Sahlsten Leave a Comment

Systemaattisesta myynnin ohjauksesta kiinnostuneiden kannattaa tutustua Myynti on tuotantoprosessi -artikkelisarjaan eCraftin blogissa. Tässä vähän esimakua: Uuden näkökulman ongelman ratkaisemiseen tarjoaa lean manufacturing. Lean -näkökulmasta myyntiprosessin voi nähdä tuotantoprosessina, joka valmistaa Deal -nimisiä tuotteita. Sarjassa tähän mennessä ilmestynyt: Myynti on tuotantoprosessi: Lyhyt alustus aiheeseen  Myynti on tuotantoprosessi: Ongelma ja ratkaisuehdotus  Myynti on tuotantoprosessi: Kuinka motivoit myyjät?  … [Lue lisää…]

Posted in: Myynnin johtaminen Tagged: johtaminen, myynnin kehittäminen, myyntiprosessi

Prosessit, mittaaminen ja toistettavat suoritukset

17.02.2010 by Pekka Sahlsten Leave a Comment

Miksi myynti on alue, jonne prosessiajattelu, toiminnan mittaaminen ja toistettavat toimintamallit saadaan viimeisenä kaikista organisaation osista? Käytännössähän kaikki muut yritysten osastot noudattavat jotakin yleisesti hyväksyttyä standarditoimintamallia. Niillä on Leania, Six Sigmaa ja ISO 9000:aa. Miksi siis myyntiä ei johdeta samoin? Puuttuuko jotain? On helppo tunnistaa myyntiprosessin puutosoireet yrityksissä. Esimerkkinä olkoon vaikkapa tyypillinen vaikeus ennustaa, milloin … [Lue lisää…]

Posted in: Asiakkuudenhallinta, Myynnin johtaminen Tagged: johtaminen, myynnin kehittäminen, myyntiprosessi

Maailmanluokan myyntimeininkiä

02.12.2009 by Pekka Sahlsten Leave a Comment

Anneke Seley kirjoitti blogissaan pitkän mutta erittäin mielenkiintoisen kirjoituksen vierailustaan Salesforce.comin järjestämässä Dreamforce-käyttäjä- ja partneritilaisuudessa toissa viikolla San Franciscossa. Hän kuvailee siinä hyvinkin seikkaperäisesti Salesforcen myyntikäytäntöjä ja -metodiikkaa. Kirjoitus kannattaa lukea, jos haluaa saada käsityksen siitä, miten maailman menestyneimmässä SaaS-yrityksessä hoidetaan myyntiä. Tässä poimittuna muutamia avainkohtia: Myyntitiimit on organisoitu sopivimmalla ja tehokkaimmalla mahdollisella tavalla, jolla … [Lue lisää…]

Posted in: Blogi Tagged: johtaminen, liidien tuottaminen, Markkinoinnin automatiosointi, myyntiprosessi, Sales 2.0
« Previous 1 2 3 Next »

Etsi blogista

Aiheet

  • Asiakkuudenhallinta (28)
  • Blogi (54)
  • CRM (14)
  • Dynamics CRM (3)
  • Markkinointi (53)
  • Markkinointiautomaatio (4)
  • Myynnin johtaminen (53)
  • Myynti (36)

Arkisto

Suosituimmat (viim. 30 pv.)

  • Asiakkuudenhallinta eli CRM – mistä oikein on kysymys?
  • Mikä ihmeen Myynti 2.0?
  • Asiakaskeskeisen myyjän 3 roolia
  • Ratkaisumyyjän pahin virhe

Uusimmat kirjoitukset

  • Markkinointiautomaatiota matkailualalle
  • CRM VUONNA 2019
  • Markkinointiautomaatio ja asiakkuudenhallinta – välttämätön liitto?

Viimeisimmät kommentit

  • Pasi Silvennoinen on Miten myynnin johtaminen on kehittynyt 80 vuodessa?
  • Ville Kinanen on Mistä aloittaisin markkinointiautomaation kehittämisen?
  • Nicolas Fogelholm on Asiakkuudenhallinta eli CRM – mistä oikein on kysymys?

Avainsanat

arvolupaus asiakashankinta asiantuntija myyjänä blogit CRM-järjestelmä Facebook Geoffrey Moore Google johtaminen liidien tuottaminen Markkinoinnin automatiosointi myyjän palkitseminen myynnin kehittäminen Myynti myyntikulttuuri myyntiorganisaatio myyntiprosessi ostoprosessi palveluiden myynti ratkaisumyynti Sales 2.0 Software Sales Camp sosiaalinen media Suomen Paras Myyntiorganisaatio Tekes teleprospektointi ulkoistus verkkomarkkinointi viestintä Yleistä

Copyright © 2023 Myynti 2.0 Blogi.

Omega WordPress Theme by ThemeHall