• Etusivu
  • Tietoa blogista
  • Ota yhteyttä
  • Crementum

Myynti 2.0 Blogi

Asiakkuudenhallinta, markkinointi, markkinointiautomaatio, myynnin johtaminen, myynti ja CRM

arvolupaus

Miksi?

30.06.2010 by Pekka Sahlsten 2 Comments

Monet ovat jo karanneet  kesälomalle tai lähdössä pian. On mielestäni erinomainen aika ottaa hieman etäisyyttä päivittäiseen rutiiinityöhön ja katsoa asioita hieman kauempaa – ja miettiä: miksi? miksi yrityksesi on olemassa? miksi se tekee mitä se tekee? miksi asiakkaiden pitäisi olla siitä kiinnostuneita? Markkinointikonsultti Simon Sinek on yksinkertaistanut markkinoinnin ja myynnin havainnolliseksi malliksi nimeltä The Golden … [Lue lisää…]

Posted in: Markkinointi Tagged: arvolupaus, viestintä

Näin pilaat hyvät kaupat tehokkaimmin

20.05.2010 by Pekka Sahlsten 6 Comments

Nämä ovat tehokkaimmat tavat myyjänä pilata mahdollisuutesi saada kauppaa: kontaktoit asiakasta jatkuvasti kyllästymiseen asti et tiedä tuon taivaallista myymistäsi tuotteista tai palveluista et ymmärrä miten myymäsi tuotteet hyödyttävät asiakastasi hänen liiketoiminnassaan myyntityylisi on liian aggressiivinen asiakas unohtuu, kun kaupat on tehty Muun muassa nämä tiedot käyvät ilmi konsulttiyritö McKinseyn tuoreesta tutkimuksesta, jossa haastateltiin yli 1200 … [Lue lisää…]

Posted in: Myynnin johtaminen Tagged: arvolupaus, myynnin kehittäminen, ostoprosessi, ratkaisumyynti

Osaavatko myyjäsi pelata pokeria?

18.05.2010 by Pekka Sahlsten 9 Comments

Mitä myynnillä ja pokerilla on yhteistä? Taloussanomat kirjoitti viime viikolla, että Wall Streetillä on otettu uusien meklarien työhaastatatteluihin mukaan pokerinpeluukoe. 1500 henkilöä työllistävä meklarifirma Susquehanna International Group on tehnyt pokerista jopa osan koulutusohjelmaansa. Uusille työntekijöille lätkäistään käteen teos ”The Theory of Poker” eli ”Pokerin teoria”, ja yksi päivä käytetään harjoittelemalla pokerinpeluuta. Mielestäni tämänkaltainen voisi auttaa … [Lue lisää…]

Posted in: Myynnin johtaminen Tagged: arvolupaus, johtaminen, myynnin kehittäminen, myyntiprosessi, ratkaisumyynti

Tuleeko myyjistä tarpeettomia?

12.05.2010 by Pekka Sahlsten Leave a Comment

Kirjoittanut Petteri Laine Asiakkaat osaavat ostaa Mihin tuotteiden myyjiä enää tarvitaan, jos ostajat tietävät jo kaiken? Uusimmat havainnot osoittavat, että osto-organisaatiot kytkevät myyjät omiin prosesseihinsa huomattavasti myöhemmin kuin aiemmin. Internet  nimittäin pursuaa tietoa sekä ostajille että tuotteita kopioiville kilpailijoille – ja lähes mitä tahansa voidaan kopioida. Useat yritykset julkaisevat vapaasti tuotetietonsa nettisivuilla, eikä myyjiä tarvita … [Lue lisää…]

Posted in: Myynnin johtaminen Tagged: arvolupaus, myynnin kehittäminen, myyntiprosessi, ostoprosessi, ratkaisumyynti

Onko asiakkaasi tyhmä?

16.04.2010 by Pekka Sahlsten Leave a Comment

Vaikken olekaan kovin usein neuvotteluissa ostajan roolissa, tapahtuu kuitenkin lähes säännönmukaisesti, että myyjä tuntuu puhuvan ikään kuin täysin eri kieltä kuin minä.  Toki myyjä puhuu tyypillisesti suomea ja jopa keskustelunaihe on yleensä minulle ymmärrettävä. Jostain syystä kuitenkin minulle tulee sellainen tunne, että joudun koko ajan kääntämään myyjän käyttämän kielen omalle kielelleni, eikä tällainen simultaanitulkkaus yleensä … [Lue lisää…]

Posted in: Myynnin johtaminen Tagged: arvolupaus, palveluiden myynti, ratkaisumyynti

Etkö firmasi erotu kilpailijoistaan? Loistavaa!

14.01.2010 by Pekka Sahlsten Leave a Comment

Katsopa yrityksesi kotisivua ja vertaa sitä sitten kilpailijoidesi kotisivuihin. Sanotaanko omilla ja kilpailijoidesi sivuilla samat asiat hieman eri sanoilla? Oletteko kaikki johtavia, laadukkaita, edullisia, luotettavia, joustavia ja ties mitä? Olisiko sinun asiakkaana vaikea tehdä valinta eri kilpailijoiden välillä? Jos firmojen logot ja nimet poistettaisiin, erottaisitko omaa firmaasi niistä itsekään? Jos näin on, niin sehän on … [Lue lisää…]

Posted in: Markkinointi Tagged: arvolupaus, viestintä
1 2 Next »

Etsi blogista

Aiheet

  • Asiakkuudenhallinta (28)
  • Blogi (54)
  • CRM (14)
  • Dynamics CRM (3)
  • Markkinointi (53)
  • Markkinointiautomaatio (4)
  • Myynnin johtaminen (53)
  • Myynti (36)

Arkisto

Suosituimmat (viim. 30 pv.)

  • Asiakkuudenhallinta eli CRM – mistä oikein on kysymys?
  • Mikä ihmeen Myynti 2.0?
  • Asiakaskeskeisen myyjän 3 roolia
  • Ratkaisumyyjän pahin virhe

Uusimmat kirjoitukset

  • Markkinointiautomaatiota matkailualalle
  • CRM VUONNA 2019
  • Markkinointiautomaatio ja asiakkuudenhallinta – välttämätön liitto?

Viimeisimmät kommentit

  • Pasi Silvennoinen on Miten myynnin johtaminen on kehittynyt 80 vuodessa?
  • Ville Kinanen on Mistä aloittaisin markkinointiautomaation kehittämisen?
  • Nicolas Fogelholm on Asiakkuudenhallinta eli CRM – mistä oikein on kysymys?

Avainsanat

arvolupaus asiakashankinta asiantuntija myyjänä blogit CRM-järjestelmä Facebook Geoffrey Moore Google johtaminen liidien tuottaminen Markkinoinnin automatiosointi myyjän palkitseminen myynnin kehittäminen Myynti myyntikulttuuri myyntiorganisaatio myyntiprosessi ostoprosessi palveluiden myynti ratkaisumyynti Sales 2.0 Software Sales Camp sosiaalinen media Suomen Paras Myyntiorganisaatio Tekes teleprospektointi ulkoistus verkkomarkkinointi viestintä Yleistä

Copyright © 2023 Myynti 2.0 Blogi.

Omega WordPress Theme by ThemeHall