• Etusivu
  • Tietoa blogista
  • Ota yhteyttä
  • Crementum

Myynti 2.0 Blogi

Asiakkuudenhallinta, markkinointi, markkinointiautomaatio, myynnin johtaminen, myynti ja CRM

asiakashankinta

Viikon asiakashankintavinkki #2 – Määrittele hyvä asiakastapaaminen

02.11.2009 by Pekka Sahlsten Leave a Comment

Yleiset hyvän asiakastapaamisen kriteerit ovat: Yritys täyttää ihanneasiakkaan määritelmän Yritys kuuluu haluttuun kohderyhmään Asiakasta edustaa tapaamisessa oikeanlainen kohdehenkilö, joka pystyy edistämään kauppojen syntymistä Asiakkaan kiinnostus on aidosti businesslähtöinen Asiakas tietää tapaavansa myyjän ja hyväksyy sen Määrittele näitä käyttäen omat kriteerisi hyvälle asiakastapaamiselle ja noudata niitä. Näin varmistat, että myyjäsi eivät tuhlaa aikaansa väärien prospektien kanssa.

Posted in: Blogi Tagged: asiakashankinta, myynnin kehittäminen

Viikon asiakashankintavinkki #1 – Määrittele ihanneasiakkaasi

26.10.2009 by Pekka Sahlsten Leave a Comment

Mieti tarkkaa kenet haluat asiakkaaksesi. Aloita käymällä läpi nykyinen asiakaskuntasi. Tee top-10 parhaista asiakkaistasi ja selvitä, mikä niitä yhdistää. Voit käyttää apuna muun muassa näitä kriteerejä: Toimiala Koko liikevaihdolla ja/tai henkilöstöllä mitattuna Sijainti Liiketoiminnallinen potentiaali? Kannattavuus? Jatkuva tulo? Kuka on kontaktihenkilö (positio)? Tietenkään kriteerit eivät saa olla niin tiukkoja, ettei kohdeasiakkaita jää riittävästi. Kysy sitten parhailta … [Lue lisää…]

Posted in: Myynti Tagged: asiakashankinta

Asiakashankinta: tehdä itse vai teettää asiantuntijalla?

24.10.2009 by Pekka Sahlsten Leave a Comment

Asiakashankinta on asiantuntijayrityksille tunnetusti yhtä tärkeää kuin vaikeaakin. Myynti ei ole asiantuntijoiden vahvinta aluetta ja uusien asiakkaiden hankinta on myynnin vaikeinta sarkaa. Siksipä monet tuskailevat asian kanssa ja pyrkivät hoitamaan asiakashankinnan miten parhaiten taitavat – aina kun ehtivät. Vaihtoehto itse tekemiselle on ottaa asialle alan asiantuntija. Asiantuntijayrityksille tämä on sitäpaitsi usein luontevaa, sillä he itsekin toimivat samalla … [Lue lisää…]

Posted in: Myynti Tagged: asiakashankinta, ulkoistus

Oletko puhelinhäirikkö?

17.10.2009 by Pekka Sahlsten 2 Comments

Ilmeisen monet pitävät tuntemattomille soittamista myyntiaikeissa häiriköintinä ja vähintäänkin tyrkyttämisenä. Tähän on omat syynsä, jotka kaikki varmasti tunnistavat. Usein vajavaisella ammattitaidolla varustetut, kyseenalaisiakin keinoja käyttävät puhelinmyyjät joutuvat henkensä pitimiksi myymään tuotteita ja palveluita, joita kukaan ei oikeastaan tarvitse tai halua (tiedätte kyllä keistä puhun). Tällaisessa tilanteessa ja asenneilmapiirissä oikeasti hyödyllisten ja tarpeellisten asioiden tarjoajat joutuvat mielestäni … [Lue lisää…]

Posted in: Blogi Tagged: asiakashankinta, myyntiprosessi, teleprospektointi

Myynti 2.0 suosittelee: Kylmää kyytiä

04.10.2009 by Pekka Sahlsten Leave a Comment

Eräs alan parhaista bloggaajista, nimimerkin suojista laukova Palveluyrittäjä on ottanut outbound-markkinoinnin härkää sarvista ja käynnistänyt blogissaan äskettäin Kylmäsoittokoulun. Mielenkiintoisia näkökulmia tuohon myynnin pelätyimpään ja inhotuimpaan aktiviteettiin on saatu nauttia jo neljässä kirjoituksessa: Kylmäsoitot kunniaan! Kylmäsoittokoulu: Miksi rankaista itseään tekemällä kylmäsoittoja? Kylmäsoittokoulu: Tee kylmäsoittoja, koska asiakkaasi ansaitsevat sen Kylmäsoittokoulu: Toimiiko suora lähestyminen? Kannattaa tutustua, tästä sarjasta saat … [Lue lisää…]

Posted in: Myynti Tagged: asiakashankinta, blogit, liidien tuottaminen, teleprospektointi

Milloin kannattaa jättää myymättä?

28.09.2009 by Pekka Sahlsten 5 Comments

Kun asiakas haluaa ostaa yritykseltäsi, on suorastaan luonnonvastaista olla myymättä, eikö totta? Yritys tarvitsee kassavirtaa ja vieläpä mahdollisimman paljon. Mutta totuus on, että kaikkia kauppoja ei kannata ottaa. Uskoisin, että kaikille vähänkään kokeneille myyjille on tullut vastaan asiakkaita, joiden kanssa ei olisi sittenkään kannattanut tehdä kauppoja, syystä tai toisesta. Ongelmallisia huonot kaupat ovat mielestäni nimenomaan asiantuntijaorganisaatioille … [Lue lisää…]

Posted in: Myynti Tagged: asiakashankinta, myyntiprosessi, ratkaisumyynti
« Previous 1 … 3 4 5 6 Next »

Etsi blogista

Aiheet

  • Asiakkuudenhallinta (28)
  • Blogi (54)
  • CRM (14)
  • Dynamics CRM (3)
  • Markkinointi (53)
  • Markkinointiautomaatio (4)
  • Myynnin johtaminen (53)
  • Myynti (36)

Arkisto

Suosituimmat (viim. 30 pv.)

  • Mikä ihmeen Myynti 2.0?
  • Asiakkuudenhallinta eli CRM – mistä oikein on kysymys?
  • Ratkaisumyyjän pahin virhe
  • Asiakaskeskeisen myyjän 3 roolia

Uusimmat kirjoitukset

  • Markkinointiautomaatiota matkailualalle
  • CRM VUONNA 2019
  • Markkinointiautomaatio ja asiakkuudenhallinta – välttämätön liitto?

Viimeisimmät kommentit

  • Pasi Silvennoinen on Miten myynnin johtaminen on kehittynyt 80 vuodessa?
  • Ville Kinanen on Mistä aloittaisin markkinointiautomaation kehittämisen?
  • Nicolas Fogelholm on Asiakkuudenhallinta eli CRM – mistä oikein on kysymys?

Avainsanat

arvolupaus asiakashankinta asiantuntija myyjänä blogit CRM-järjestelmä Facebook Geoffrey Moore Google johtaminen liidien tuottaminen Markkinoinnin automatiosointi myyjän palkitseminen myynnin kehittäminen Myynti myyntikulttuuri myyntiorganisaatio myyntiprosessi ostoprosessi palveluiden myynti ratkaisumyynti Sales 2.0 Software Sales Camp sosiaalinen media Suomen Paras Myyntiorganisaatio Tekes teleprospektointi ulkoistus verkkomarkkinointi viestintä Yleistä

Copyright © 2023 Myynti 2.0 Blogi.

Omega WordPress Theme by ThemeHall