• Etusivu
  • Tietoa blogista
  • Ota yhteyttä
  • Crementum

Myynti 2.0 Blogi

Asiakkuudenhallinta, markkinointi, markkinointiautomaatio, myynnin johtaminen, myynti ja CRM

ratkaisumyynti

Myynti on muodikasta, mutta se ei riitä

07.06.2010 by Pekka Sahlsten Leave a Comment

Kirjoittanut Petteri Laine, Suomen Paras Myyntiorganisaatio –kilpailun isäntä. Myyntiä opetetaan jo useammassakin opinahjossa Aalto-yliopistosta alkaen. Tämä on hienoa, jopa muodikasta. Myynti tuntuu lopultakin saavuttaneen aseman, jonka se ansaitsee. Nyt se on hovikelpoista kiitos Jari Sarasvuon sekä muiden alan apostolien. Saarnaus vain ei yksin riitä. On ryhdyttävä toimenpiteisiin. Ja nämä toimenpiteet saattavat olla joskus kivuliaitakin, sillä … [Lue lisää…]

Posted in: Myynti Tagged: myynnin kehittäminen, myyntikulttuuri, ratkaisumyynti

Ratkaisumyyjän 7 askelta menestykseen

03.06.2010 by Pekka Sahlsten 2 Comments

Käy tilanteeseen sopivaa keskustelua tuote-esittelyjen sijaan. Parhaat myyntitapaamiset perustuvat keskusteluun, jonka päämääränä on asiakkaan ymmärtäminen paremmin. Kysy relevantteja kysymyksiä, joilla saat aikaan keskustelua asiakkaan kanssa. Myyjät pyrtkivät usein osoittamaan asiantuntemuksensa tarjoamalla omia mielipiteitään asiakkaalle. Asiakkaat ovat kuitenkin paljon kiinnostuneempia, kun kysyt heiltä älykkäitä kysymyksiä, joihin he osaavat vastata. Keskity ratkomaan asiakkaan ongelmia, sillä näin rakennat … [Lue lisää…]

Posted in: Myynnin johtaminen Tagged: Myynti, ratkaisumyynti

Minkälaisen ostokokemuksen tarjoat asiakkaallesi?

31.05.2010 by Pekka Sahlsten 1 Comment

2010-luvulla paras erottautumisen keino kiihtyvässä kilpailussa ei suinkaan ole tuotannon tehokkuus ja alhaiset hinnat. Paras keino on ylivoimaisen ostokokemuksen tarjoaminen asiakkaallesi. Ennen oli ennen… Vielä reilu 10 vuotta sitten ainakin monimutkaisempien ratkaisujen myyjillä oli tiettyä valtaa potentiaalisiin asiakkaisiinsa nähden. Olihan heidän hallussaan tietoa, jota asiakkaat kipeästi tarvitsivat ostoprosessinsa avuksi. Siten asiakkaat ottivat tyypillisesti yhteyttä myyjiin … [Lue lisää…]

Posted in: Asiakkuudenhallinta, Myynnin johtaminen Tagged: blogit, Google, myynnin kehittäminen, myyntiprosessi, ratkaisumyynti, sosiaalinen media

Näin pilaat hyvät kaupat tehokkaimmin

20.05.2010 by Pekka Sahlsten 6 Comments

Nämä ovat tehokkaimmat tavat myyjänä pilata mahdollisuutesi saada kauppaa: kontaktoit asiakasta jatkuvasti kyllästymiseen asti et tiedä tuon taivaallista myymistäsi tuotteista tai palveluista et ymmärrä miten myymäsi tuotteet hyödyttävät asiakastasi hänen liiketoiminnassaan myyntityylisi on liian aggressiivinen asiakas unohtuu, kun kaupat on tehty Muun muassa nämä tiedot käyvät ilmi konsulttiyritö McKinseyn tuoreesta tutkimuksesta, jossa haastateltiin yli 1200 … [Lue lisää…]

Posted in: Myynnin johtaminen Tagged: arvolupaus, myynnin kehittäminen, ostoprosessi, ratkaisumyynti

Osaavatko myyjäsi pelata pokeria?

18.05.2010 by Pekka Sahlsten 9 Comments

Mitä myynnillä ja pokerilla on yhteistä? Taloussanomat kirjoitti viime viikolla, että Wall Streetillä on otettu uusien meklarien työhaastatatteluihin mukaan pokerinpeluukoe. 1500 henkilöä työllistävä meklarifirma Susquehanna International Group on tehnyt pokerista jopa osan koulutusohjelmaansa. Uusille työntekijöille lätkäistään käteen teos ”The Theory of Poker” eli ”Pokerin teoria”, ja yksi päivä käytetään harjoittelemalla pokerinpeluuta. Mielestäni tämänkaltainen voisi auttaa … [Lue lisää…]

Posted in: Myynnin johtaminen Tagged: arvolupaus, johtaminen, myynnin kehittäminen, myyntiprosessi, ratkaisumyynti

Tuleeko myyjistä tarpeettomia?

12.05.2010 by Pekka Sahlsten Leave a Comment

Kirjoittanut Petteri Laine Asiakkaat osaavat ostaa Mihin tuotteiden myyjiä enää tarvitaan, jos ostajat tietävät jo kaiken? Uusimmat havainnot osoittavat, että osto-organisaatiot kytkevät myyjät omiin prosesseihinsa huomattavasti myöhemmin kuin aiemmin. Internet  nimittäin pursuaa tietoa sekä ostajille että tuotteita kopioiville kilpailijoille – ja lähes mitä tahansa voidaan kopioida. Useat yritykset julkaisevat vapaasti tuotetietonsa nettisivuilla, eikä myyjiä tarvita … [Lue lisää…]

Posted in: Myynnin johtaminen Tagged: arvolupaus, myynnin kehittäminen, myyntiprosessi, ostoprosessi, ratkaisumyynti
« Previous 1 2 3 … 5 Next »

Etsi blogista

Aiheet

  • Asiakkuudenhallinta (28)
  • Blogi (54)
  • CRM (14)
  • Dynamics CRM (3)
  • Markkinointi (53)
  • Markkinointiautomaatio (4)
  • Myynnin johtaminen (53)
  • Myynti (36)

Arkisto

Suosituimmat (viim. 30 pv.)

  • Asiakkuudenhallinta eli CRM – mistä oikein on kysymys?
  • Ratkaisumyyjän pahin virhe
  • Mitä on prospektointi?
  • Milloin on paras aika soittaa liidien perään?

Uusimmat kirjoitukset

  • Markkinointiautomaatiota matkailualalle
  • CRM VUONNA 2019
  • Markkinointiautomaatio ja asiakkuudenhallinta – välttämätön liitto?

Viimeisimmät kommentit

  • Pasi Silvennoinen on Miten myynnin johtaminen on kehittynyt 80 vuodessa?
  • Ville Kinanen on Mistä aloittaisin markkinointiautomaation kehittämisen?
  • Nicolas Fogelholm on Asiakkuudenhallinta eli CRM – mistä oikein on kysymys?

Avainsanat

arvolupaus asiakashankinta asiantuntija myyjänä blogit CRM-järjestelmä Facebook Geoffrey Moore Google johtaminen liidien tuottaminen Markkinoinnin automatiosointi myyjän palkitseminen myynnin kehittäminen Myynti myyntikulttuuri myyntiorganisaatio myyntiprosessi ostoprosessi palveluiden myynti ratkaisumyynti Sales 2.0 Software Sales Camp sosiaalinen media Suomen Paras Myyntiorganisaatio Tekes teleprospektointi ulkoistus verkkomarkkinointi viestintä Yleistä

Copyright © 2023 Myynti 2.0 Blogi.

Omega WordPress Theme by ThemeHall