7 Comments

  1. Pekka, totta puhut. Jotkut rautakaupat palvelevat yhä kuin Speden legendaarisessa sketsissä:http://www.youtube.com/watch?v=gmhseAm173AVideo kestää 10 minuuttia, mutta se on suomalaisen sketsiviihteen klassikkoja.Sitä en ymmärrä, että nettisivujen tekstillä yritetään parantaa palvelua, mutta käytännön toimet ovat jotain aivan muuta. Kannattaisiko ensin laittaa asiakaspalvelu kuntoon ja sitten vasta mainostaa sitä?

  2. Kiitos Katleena klassikon mieleen palauttamisesta.Omalla kohdallani olen kokenut samaa monesti elektroniikkaliikkeissä ja joskus auto- ja varaosaliikkeissä.Mielestäni näissä liikkeissä ei myyjiä ole ollenkaan, vaan kaikki ovat lähinnä rahastajia.

  3. Laman näkyy selvästi asiakaspalveluhenkilökunnan vähenemisessä joka paikassa, mutta kuluttajien usko tulevaan on nyt vahvistunut. Odotankin mikä toimiala tai kauppaketju ensimmäisenä oikeasti ottaa palvelun erottautumis- ja kilpailukeinoksi. Sitä ei tarvitsisi edes markkinoida. Hyvää palvelua rauta-elektroniikka-, vaate- tai ihan päivittäistavara marketissa, on niin iso uutinen, että puskaradio kyllä hoitaa tiedon levittämisen.

  4. Uskon että monelle yritykselle hyvä asiakaspalvelu on sitä, että kauppa on auki, ja kassalta saa kuitinJa kun tietotaso on tuollainen, niin kuluja koitetaan karsia vielä vähentämällä jo ennestään surkeasti opastettua henkilökuntaa. Se on sama kun ottas autosta moottorin pois, koska se on suurin syy bensan kulutukseen.Monelle yrittäjälle myynnillinen ajattelu, ja asiakkaan tarpeet ovat "markkinointimiesten kotkotuksia"

  5. Nojoo…Ompa erikoista että toukokuussa rautakaupan myynti kasvaa…yhtä erikoista kuin se, että Linnanmäen kävijämäärät romahtavat kesän jälkeen

Leave a Reply