3 Comments

  1. Omaa bisnesmallia pitää toki puolustaa, mutta rohkenen olla kanssasi eri mieltä. 1) Esimerkiksi tuntitaksa ei tarkoita laatua. Silloin maksetaan tehdyn työn määrästä mitattuna ajassa. Tällöin tekijä varmistaa, ettei tee asioita liian nopeasti ja tehokkaasti. Muutenhan paras tekijä saa pienimmän liksan… 2) Jos kohderyhmä on pieni, joutuu prospektoija soittamaan samoille asiakkaille useita kertoja pystyäkseen sopimaan palavereita, oli kyseessä sitten per palaveri veloitus tai mikä tahaansa muu palkkiomalli. 3) Tuote- ja markkinatuntemus jää aina vähäiseksi ellei sama henkilö tee työtä jatkuvasti. Taaskaan ongelma ei mielestäni ole palkkiomalli, vaan se, miten työ järjestetään. Jatkuvuus pesee myynnissä ja markkinoinnissa kampanjavetoiset viritykset aina. Oikeastaan ainoa järkevä palkkiomalli ostajan kannalta on tuotettu myyntikate, mutta silloin myynnin riski lepäisi palveluntarjoajan harteilla.

  2. Asiantuntija

    Kappas kommenttia. Mainos tai ei, mutta asiakkaan tekemä mainos tässä tapauksessa. Olen käyttänyt myös muita palvelutarjoajia, ja heiltäkin homma on sujunut, joten tarkoitus ei ollut niiltä osin nostaa yhtä ylitse muiden. Kaikkiaan neljästä kokeilemastani firmasta vain yksi on surkeasti epäonnistunut. Mainitsin Thinko Positivon siksi, että ainoana mulle eteen tulleista heti alusta saakka tarjosivat kumpaa hinnoittelua tahansa, ja hinnoittelumallihan tässä keskustelussa oli teemana. Samalla laatutasolla onnistui esimerkiksi myös eräs toiminimellä tekevä pienryrittäjä, mutta koska tarpeemme on suurempi, niin ollaan käytetty kahtakin firmaa samaan aikaan. Yksittäinen soittaja ei ole riittänyt.

Leave a Reply