2 Comments

  1. Omaa bisnesmallia pitää toki puolustaa, mutta rohkenen olla kanssasi eri mieltä. 1) Esimerkiksi tuntitaksa ei tarkoita laatua. Silloin maksetaan tehdyn työn määrästä mitattuna ajassa. Tällöin tekijä varmistaa, ettei tee asioita liian nopeasti ja tehokkaasti. Muutenhan paras tekijä saa pienimmän liksan… 2) Jos kohderyhmä on pieni, joutuu prospektoija soittamaan samoille asiakkaille useita kertoja pystyäkseen sopimaan palavereita, oli kyseessä sitten per palaveri veloitus tai mikä tahaansa muu palkkiomalli. 3) Tuote- ja markkinatuntemus jää aina vähäiseksi ellei sama henkilö tee työtä jatkuvasti. Taaskaan ongelma ei mielestäni ole palkkiomalli, vaan se, miten työ järjestetään. Jatkuvuus pesee myynnissä ja markkinoinnissa kampanjavetoiset viritykset aina. Oikeastaan ainoa järkevä palkkiomalli ostajan kannalta on tuotettu myyntikate, mutta silloin myynnin riski lepäisi palveluntarjoajan harteilla.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Vastaa vielä tähän: